handdator

Visa fullständig version : Windows Vista ?



trollhattan
2007-02-16, 11:41
undrar om någon har "uppgraderat" än och vad tycker ni?

Letar efter en Vista home basic upgrade torrent men alla torrenter som finns verkar vara alla versioner inbakade i en dvd....

hasko
2007-02-16, 12:35
har kollat lite igår hos kompis inget märvärdigt.Annorlunda menyer samt att dom är uppdelade tex. höermusknapp på skrivb. för du en ruta med alla menyer inne som på gamla kontrollpannelen dvs varje flik för sig sjalva skärmsläck. en ikon inställ. en ikon skrivbordunder. en ikon och så vidare än så länge mera updellat och inget annat :roll: :roll: :roll:

buffy
2007-02-16, 13:00
JAg har kört den engelska versionen ett tag och jag tycker det fungerar bra. Annorlunda jämfört med XP, men retar mig på att man måste godkänna alla program som ska köras o installeras hela tiden bara för att man inte är administrator.

DennisOlof
2007-02-16, 13:22
buffy jag tror dom flesta kör administratör i winXP. Jag har själv hållt på som vanlig användare förut, de är helt värdelöst, många program som inte fungerar och man måste köra vissa grejer genom att logga in via admin kontot ändå. Visst säkerheten blir inte lika bra men man orkar ju hålla på sådär.

Dessutom kör man brandvägg, antivirus, ad-aware osv är man ganska säker. Då är det klart bekvämast att köra som admin.

Nä är det så i Win Vista orkar jag inte byta, dessutom behöver man mera minne och den suger krut. Plus alla buggar som finns. Tycker WinXP funkar riktigt bra.

Ska börja köra linux/unix på en annan burk för att se hur det fungerar, bra att kunna använda båda operativsystemen :D

deas
2007-02-16, 19:03
undrar om någon har "uppgraderat" än och vad tycker ni?

Letar efter en Vista home basic upgrade torrent men alla torrenter som finns verkar vara alla versioner inbakade i en dvd....
Har själv testat och levererat en hel del datorer med Vista och jag rekommenderar det INTE än så länge. Rent för mycket barnsjukdomar. Det är precis som när XP släpptes, kommer ta upp emot ett halvår innan man säkert kan gå över utan problem. Idag så fungerar inte alla drivrutiner och många program ballar ur hela tiden.

mami
2007-02-18, 18:38
Angående alla versioner på en DVD/4st CD.

Det kommer aldrig att finnas en skiva med endast en version på av Vista. Utom alla versioner finns med, och när du knappar in koden så känner den av vilken version du har kod till och installerar den versionen åt dig.

Själv har jag testat vista och går även nån kurs där vi använder det och jag tycker det funkar rätt ok.
Klart att alla program inte funkar riktigt än + drivers, men det kommer...

/Mami