handdator

Visa fullständig version : Fick ett nytt erbjudande



Sweguy
2007-02-19, 12:54
Hej!

Fick ett erbjudande av Viasat vilket innehöll följande om jag minns rätt:

Fortsätta med guldabbonemang och få nån månad gratis.
Plus att ta ett extra kort med samma kanaler som originalkortet samt ny box och LNB till parabol för 99:- månaden plus kortavgift och även där få nån månad gratis.

Nu kollade jag om man istället skulle gå över till boxer och ta ett tvillingkort där men enligt mig så blir det fan inte billigare utan snarare dyrare plus att jag ej får de kanaler jag vill ha exempelvis Viasat sport kanalerna.
Har sett här på forumet att man spyr galla över Viasat och de flesta verkar förespråka boxer... Har jag missat nåt väsentligt, är man helt blåst av viasat eller?

Tacksam om någon kan bringa ljus över detta för mig

SweGuy

LancelotSweden
2007-02-19, 14:05
Va det nog handlar om är att hos Boxer har du kanal 1-6 digitalt vilket du inte kan få hos någon annan idag !

Men om du vill ha Viasat sport så ska du ju ha kvar det .

själv lämnar jag viasat om några månader då jag inte tycker det är värt 299kr för bla.. TV1000 kanalerna .

Sweguy
2007-02-19, 14:55
hmm.. vad menar du med att kanal 1-6 är digitalt? Skickar Viasat 1-6 analogt?
Värt och värt... Jag tar tillbaks kommentaren om att Boxer är dyrare, men vidhåller att man får mer för pengarna på Viasat.

Boxerpaket 159:- /mån plus startavgit 395:- kortavgift 248:- /halvår
Barnkort 39:- ja jag måste ha det :o) kortavgift 124:- / halvår
Tvillingkort (utan barnkanaler) 79:- /mån
Summa 277:- /mån plus startavgift eftersom jag ej har abb där...
Och då har jag ej alla kanaler på båda korten vilket jag tycker är helt otroligt. Samt att för att kolla på barnkanalerna måste jag byta kort? Vad är det här?

Visst, viasat 299:- / mån plus 99:- för extrakortet och kortavgiften 299 :- vet ej vad kortavgiften på extrakortet ligger på...
Summa 398 :- / mån alltså 121 :- dyrare plus att kortavgiften drar iväg.
Men här har jag alla kanaler även TV1000 (om det nu är nåt att ha)
Och jag har samma kanaler på båda korten.

Jag vette sjutton hur man ska göra... Men det enklare verkar vara Viasat.
Nä hur man än gör så är säkert gräset grönare på andra sidan...

Snälla, fixa piratkort åt såna som mig :o)

trollhattan
2007-02-19, 15:01
han menar att hos boxer får du även kanal5 vilket du inte får hos viasat....

Jag hade faktiskt stannat vid viasat pga att kvalitten på bilden är mycket bättre än boxer...

(Boxer komprimerar ju nästan sönder sina kanaler). ....

sodertalje
2007-02-21, 09:16
Vill du ha kvar viasat sport är väl valet enkelt. Om man vill ha viasat eller boxer handlar ju om vad man vill se. Jag likt många andra tycker att Viasats utbud är för dåligt. I höst när abonnemanget går ut blir det boxer för mig också...

Sweguy
2007-02-21, 20:45
På vilket sätt är Boxers utbud bättre än Viasat? Viasat har ju ett antal fler kanaler, dock inte 5:an så är det den som får dig att byta så visst.

Anledningen till att jag förmodligen inte byter är ju att jag kan få 2 boxar och ha samma kanaler på båda, vilket man nu tydligen inte kan få på boxer, vilket jag tycker är helt galet! Och som jag sa tidigare... Vill man kolla på Disney Channel exempelvis.... ja då måste man byta kort, det är ju helt hål i huvve enligt mig...

Nä det blir Viasat för mig i fortsättningen... Men jag kan hålla med om att det svider i plånboken, men det gör ju allt som inte är gratis :lol:

SweGuy

sodertalje
2007-02-25, 20:22
Jag tycker viasat:s sportutbud är kass. Den sport som erbjuds på C+ tilltalar mig mer än viasat. Tycker också att de filmer som erbjuds på tv1000 ofta inte är just så mycket att ha. De boxar som jag fick med viasat (pace) är pinsamt dåliga, har dessutom haft stora problem med den värdelösa parabol som följde med.
Det har helt enkelt varit för mycket trassel. Detta i kombination med att jag inte är helt nöjd med utbudet gör att jag tänker byta...

music4keep
2007-02-27, 23:14
Ska jag själv välja är nog de flesta alternativ till Boxer bättre. Kvaliteten på Boxers sändningar suger. Det är inte säkert att man får in signalen eftersom Terrorcom snålar med effekterna (t.o.m. Danmark går starkare här och jag bor bara ett par km från Terrorcoms TV-torn). Får man väl in signalen, efter inköp av antenner, antennförstärkare, filter och annat skit, är bilden så sönderkomprimerad att allt är suddigt och sönderpixlat. Färgerna ska vi inte ens tala om vid dylik komprimering. Så Boxer? Tillåt mig småle. Allt annat är bättre (förutom com bort möjligen - de packar också sönder kanalerna).

sodertalje
2007-03-01, 13:08
Sändningskvalitén hos viasat är bättre, men om man som jag tycker att utbudet inte är så extremt mycket att hänga i julgranen överväger ändå fördelarna med boxer.
Jag tittar hellre på elitseriehockey eller premier league med tafflig bild före golf eller AHL-hockey med perfekt bildkvalité...