handdator

Visa fullständig version : Fria satellitkanaler?



KoktGrus
2007-02-27, 23:06
Vart bör jag rikta tallriken för att få de bästa gratis kanalerna?

Har den i 28 grader öst nu, men får bara in hälften av kanalerna, har så bra signal som går att få =S

Leka pirat med parabol funkar ju inte så bra nu för tiden =(

Tack på förhand

T-bird
2007-02-27, 23:22
Fria på Astra 19E (http://se.kingofsat.net/tv.php?&pos=19.2E&standard=Digital&ordre=freq&filtre=Clear)

Fria på Hotbird 13E (http://se.kingofsat.net/freqs.php?&pos=13E&standard=Digital&ordre=freq&filtre=Clear)

KoktGrus
2007-02-27, 23:36
mest tyskt och arabiskt... det är väl främst engelsk-språkiga kanaler jag är ute efter =/

DennisOlof
2007-02-28, 15:11
Den bästa satelliten för FRIA kanaler är Astra 2D men det kan vara svårt att få in den.

Annars är det precis som T-bird skriver, men det är mest Nyhetskanaler som är gratis (och man förstår vad som säger). För övrigt finns Travel Channel.

Inte så mycket mer vettigt. Men pratar man och förstår tyska finns det ju mängder med kanaler.

KoktGrus
2007-02-28, 16:15
okej... får inte in satelliten riktigt, när jag kollar signalen i mottagaren (9802S) så "hoppar" den upp och ner, från nästan full till noll, fram och tillbaka...

Endast vissa kanaler, andra kanaler på samma satellit funkar bra!

vad kan detta bero på?

K.K.
2007-02-28, 17:07
Nokia 9802 har en svag tuner, den duger bra till att se våra nordiska program från Viasat och CD. Så skaffa en box med en bättre tuner. CD:s Combobox är hyfsad och min Relook 400s är strået vassare, men det finns antagligen de som har ännu bättre tuner som tex Vantage:s olika boxar.

T-bird
2007-02-28, 17:11
okej... får inte in satelliten riktigt, när jag kollar signalen i mottagaren (9802S) så "hoppar" den upp och ner, från nästan full till noll, fram och tillbaka...

Endast vissa kanaler, andra kanaler på samma satellit funkar bra!

vad kan detta bero på?

Om det är Astra 2D du pratar om så ta dig en titt på footprint för den satelliten.
Om du ska få in den måste du bo i södra sverige samt ha en rejäl tallrik, även då kan du räkna med att tappa signal om inte vädret är bra.

KoktGrus
2007-02-28, 17:33
har en 90 cm och bor i södra sverige... många andra kanaler på den satelliten fungerar ju som dom ska

DennisOlof
2007-03-01, 05:35
T-bird hehe jag vet. Det är vissa transpondrar som är svåra att ta in. För mig funkar det fint, men å andra sidan har jag en 2meters parabol. HEHE.