handdator

Visa fullständig version : TV Finland frikanal.



mangez_79
2007-03-07, 20:14
Nu finns TV Finland som frikanal i den nya MUX 6. Som sänds över Uppsala, Västerås och Stockholm. TV Finland har börjat sända här i Uppsala på 722 Mhz(troligen kommer väl resterande frekvensutrymme i muxen att användas till HDTV).

trollhattan
2007-03-07, 20:29
pff... vilket slöseri med plats , tycker boxer ska sluta lägga in skitkanaler och ge oss lite kvalitee istället..

tänker mest på Animal Planet , TV8 , dtu7 , axxes , aftonbladet , star och nu tv finland..

Massor med bortslösad plats i ett marknät som e så begränsat...

Hade vart roligare att se tex: Fox , Viasat Sport , HELA canal+ kanaler, tv1000...
finns säkert massa annat bra...

K.K.
2007-03-07, 20:45
Tror nog inte att de hundratusetals finländarna i Sverige som kan se TV Finland delar din åsikt.

trollhattan
2007-03-07, 21:06
kanske inte (och jag har inget emot finnar , missupfatta inte) men vi är trots allt i sverige...

om finnar vill se finskt tv får dom väll fixxa det på egen hand,

Liknelse:
jag är italienare och tittar regelbundet på RAI på hotbird ska inte boxer lägga upp dom i sitt nät också då...

DennisOlof
2007-03-07, 21:16
trollhattan jag håller inte med. Jag tycker Boxer borde ta bort sportkanaler, filmkanalerna (Canal + osv).

Bättre om dom tas emot på parabol, bättre bild och ljud.

Och HDTV borde inte sändas i marknätet, bortkastat, bättre stoppa in så många kanaler som möjligt.

Dessutom varför sända finsk TV osv, då tycker jag att staten kunde se till att svt kanalerna, norska kanaler, finska kanaler och lite annat godis sändes gratis via Canal Digital eller Viasat. Med gratis syftar jag på icke krypterade sändningar.

De är ju sjukt att SVT krypterar sina kanaler, tyska, franska och andra kanaler är ju gratis via Astra och det är bra många flera som förstår dessa språk än svenska.

trollhattan
2007-03-07, 21:30
Och HDTV borde inte sändas i marknätet, bortkastat, bättre stoppa in så många kanaler som möjligt.

Ok ! och det som står ovan håller jag faktiskt med om... :D

K.K.
2007-03-07, 21:32
I Finland visar de västliga delarna svensk TV till gagn för den svensktalande minoriteten, så det är ett ömsesidigt utbyte. För övrigt finns det närmare miljonen svenskfinnar, vilket är den definitivt största minoritetsgruppen i Sverige.

mangez_79
2007-03-07, 22:33
Tror det är någon överenskommelse mellan Sverige och Finland sen långt tillbaka. Men fram tills nu har TV Finland endast funnits via marken i Stockholm. Så i Stockholm har de haft SVT1, SVT2, TV4 och TV Finland sen 80,90- talet nångång tror jag(analoga sändningar).

matkoh
2007-03-08, 04:53
Hmmm.

Jag säger bara Kumppitonni, Bumsi-Bums och andra höjdarprogram på finsk TV. Kan inte bli mycket bättre :D

Polisen
2007-03-08, 14:46
Ja jag ser hellre det där än vuxna svettiga män som springer runt på en gräsyta och jagar en läderboll.

trollhattan
2007-03-08, 14:56
Fotboll RULES !
SÅ jävla kul att spela och titta på ! :D