handdator

Visa fullständig version : Spela in till CIFS montering i Gemini image?



ambush
2007-03-08, 18:23
Går det att spela in till en CIFS montering i Gemini utan att använda nGrab server? I så fall, hur gör man? Verkar som dom flesta använder Leatherface image som har inbyggd DVR funktion...

janbananfan
2007-03-08, 19:24
Har inte Gemini det?

igor
2007-03-08, 19:47
jovisst kan du det.... har du en monterad cifs så är det bara att göra det genom att trycka på video knappen om du har den svarta fjärren.... alt så får du mappa den gula knappen till video. Sen så kan du ju alltid använda timern och välja dvr....

ambush
2007-03-09, 20:19
Tyvärr har jag ju inte den svarta fjärren utan den lilla silvriga, hur mappar jag gula knappen till video?
Om jag försöker gå in på Video i menyn via meny-knappen på fjärren så händer inget, kanske jag saknar vissa program för att det ska funka?

matkoh
2007-03-10, 06:04
Hmmm.

1. Funkar din uppmappning ? Har du kört telnet till boxen & gjort en touch på /hdd/movie (dit inspelningarna ska gå)?

2. Vad händer om du spelar in mha webben ?

3. Har du provat med att gå till kanal-läge (OK-knappen) & där trycka på info. Välj multi epg. Bläddra till den kanalen som du ville spela in &tryck på grön knapp. Hoppa till inspelningstyp, välj DVR & OK.

Lycka till