handdator

Visa fullständig version : Koppla apparater till TV nu efter digitala övergången



folke
2007-03-13, 14:27
Under TVn har jag: 1) En video, 2) En DVD och 3) en box för digitala marknätet. Ska jag ha scartkablarna från videon och DVDn växelvis i den scartkontakt jag har haft videons scart i innan jag skaffade DVDn? Finns det någon lösning som gör att jag slipper gå och koppla på TVns baksida hela tiden? Att ansluta och dra ut borde skapa fel i kontakterna med tiden, eller hur? Tacksam för tips.

Kalle_P
2007-03-13, 14:57
Under TVn har jag: 1) En video, 2) En DVD och 3) en box för digitala marknätet. Ska jag ha scartkablarna från videon och DVDn växelvis i den scartkontakt jag har haft videons scart i innan jag skaffade DVDn? Finns det någon lösning som gör att jag slipper gå och koppla på TVns baksida hela tiden? Att ansluta och dra ut borde skapa fel i kontakterna med tiden, eller hur? Tacksam för tips.
Du kan prova och plugga in DVDn bak på digital boxen.

Mvh Kalle

LancelotSweden
2007-03-13, 15:11
video -> boxen -> tv
dvd -> tv

stedvato
2007-03-13, 20:00
Har du två sartutag på TV tro !

Så kopplar du !

Boxer - Video - TV Scart 1

Dvd - TV Scart 2

swedane
2007-03-13, 23:02
finns diverse omkoplare på Claes Olsson om jag minn rätt..

DennisOlof
2007-03-14, 19:44
swedane precis. Titta lite på olika ställen på nätet och även t.ex. biltema och andra snarlika ställen.

Det finns massor av olika omkopplare för scart osv. Du kan säker hitta någon lösning som passar dig.

Och visst har du rätt, det är inte så bra för kontakten på TVn att dra in och ut sladdar hela tiden.

janbananfan
2007-03-14, 20:22
Vill du ha en riktigt bra scart-switch ska du satsa på en Joytech med fjärr. Jag kör en sådan med fyra ingångar och en utgång och är jäkligt nöjd.