handdator

Visa fullständig version : Vilken lcd tv skall jag köp?



James Bond
2007-03-15, 15:03
Hej,
Vilken av dessa skall man köpa?

http://www.expert.se/product/product.aspx?id=204127

http://www.expert.se/product/product.aspx?id=527973

Eller några andra alternativ?

//JB

ElFeo
2007-03-15, 15:57
Det enda jag kan säga utan att ha kollat noggrant på någon av dem är att Samsungens "pianolackade" ram runt TV:n enligt mig är väldigt störande. Notera att de enda erfarenheter jag har av det är i en butik med en jävla massa lampor som speglade sig...

James Bond
2007-03-15, 16:44
Jo det kan nog vara en nackdel.
Men är jvc:n kontrast på 800:1 för dåligt eller märker man ingen skillnad?

altair4
2007-03-15, 17:57
Gå in på www.minhembio.com/forum och läs allt du hittar om TV-apparater i den där storleken och prisklass.

Ska du inte ha TVn som datorskärm föreslår jag att du kollar upp plasmor som ger mycket mer för pengarna.

ElFeo
2007-03-15, 18:08
Sedan kan man väl tillägga att hur roligt det än är att läsa specar på nätet så är det bilden när man tittar som har någon som helst betydelse. Så åk in till en handlare som har flera olika modeller och märken och jämför (med samma källa så klart, inte BlueRay mot analog TV).

T-bird
2007-03-15, 18:26
Det enda jag kan säga utan att ha kollat noggrant på någon av dem är att Samsungens "pianolackade" ram runt TV:n enligt mig är väldigt störande. Notera att de enda erfarenheter jag har av det är i en butik med en jävla massa lampor som speglade sig...

Vaddå störande?
Samsungs Tv är ju dom överlägset snyggaste (om nu det ska vara ett av urvals kriterierna)

Säger en som har en LE40M71 :roll:

ElFeo
2007-03-15, 19:05
Vaddå störande?
Samsungs Tv är ju dom överlägset snyggaste (om nu det ska vara ett av urvals kriterierna)

Säger en som har en LE40M71 :roll:

Well, smaken är delad. Det var dock inte snygghet jag pratade om, utan glänsande ljuskällor som speglar sig i ytan. Kan inte förstå hur de tänkte. På precis samma sätt som jag inte kan fatta hur 90% av alla bärbara datorer har en blänkande skärm - en av it-världens absolut största och mest oförståeliga misstag...när ska världen vakna!

www.glansandeskarmhatetsvanner.com

T-bird
2007-03-15, 21:13
Men allvarligt talat, om det skulle blänka från den så är det i en väl upplyst butiks lokal eller om man har lampor som lyser direkt på tvn och det är väl inget som man har i en "normal" hem miljö, ivf inte om man lägger ut stora pengar för att få en bra bildvisare.

ElFeo
2007-03-16, 11:31
Men allvarligt talat, om det skulle blänka från den så är det i en väl upplyst butiks lokal eller om man har lampor som lyser direkt på tvn och det är väl inget som man har i en "normal" hem miljö, ivf inte om man lägger ut stora pengar för att få en bra bildvisare.

Allvarligt talat så tycker jag det. Ibland tittar man t.o.m. på TV dagtid. Då har vi något som heter solen som i varje fall lyser ibland. Skulle jag välja mellan två TV-apparater som är likvärdiga i övrigt så skulle jag 10 gånger av 10 välja den som inte har blank yta framåt, kanske just pga av att jag lägger ner lite stålar på att få bra bild.

Som jag sa i det första meddelandet - endast min åsikt. Se till att bilda en egen uppfattning innan köp!

lonn2se
2007-03-16, 15:57
Jag skulle lägga till lite o få full Hdtv upplösning http://www.hemmabiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=117310 men det är ju alltid en fråga om vad det får kosta med bra bild.

music4keep
2007-03-20, 01:25
Tja, du ska i alla fall inte ha en med glasskiva på skärmen. Det är ett jäkla otyg. En bekant har samma TV som jag, fast plasma. Lite ljus, en lampa som är tänd eller en sol som lyser (hur ofta det nu händer) och det är störningar i bilden. Hans bild är dock lite bättre i snabba rörelser. På min LCD slipper jag reflexerna ovan. Däremot kan jag använda TVn som knivskarp datorskärm till skillnad från hans Plasma. Båda apparaterna är Samsung. Från vad jag förstår ska min LCD sluka mindre el än plasman och hålla längre, men jag är inte säker (hur mycket av det kan man egentligen lita på?).