handdator

Visa fullständig version : Problem att läsa kort i 400s



camecat
2007-04-15, 21:25
Hej.
Lagt in Highland 2.14 utan någon orginalimage (fråga: måste man ha detta?).
Relooken klarar att dra ner kanallista men när den ska visa kanal står det vilken kanal det är och sen kommer det upp en ruta där det står: "service unavailable or scrambled".
Efter det är hela Relooken låst, spelar ingen roll vilken fjärrkontrollsknappp man väljer, den svarar inte. Får bryta strömman för att starta om boxen. Kör CD orginal kort.

* Vad göra?

** Är det något mer som måste laddas ner eller måste jag göra om proceduren på något sätt?

*** Måste man lägga in cam/emu separat eller följer den med i imagefilen?
Måste den aktiveras på något sätt via boxen el.dyl?

Är helt ny på detta :roll: och hoppas på hjälp.

/CameCat

samot4
2007-04-19, 11:14
Highland 2.14 kommer med emus.Du hittar dom under blå knappen-emud.

camecat
2007-05-13, 20:08
Fungerar iallfalll inte att koda av kortet :(
Får fortfarande scrambled ..
La in DGS 2.14, och därefter HL 2.14.
Gick in i Main menu/plugins/emud.plugin.
och "klickade" på NewCS+Mgcamd Testade med både OK och exit .. När man markerar emud.plugin ser man att det ligger nåt där. Står massa siffror .. men den kodar inte av ..
Måste man göra något mer i någon meny eller denna?
Kortet fungerar i annan dekoder.

event
2007-09-23, 10:00
Gäller det enbart Sirius (V*a**t) kanaler & du kör via 2/1 DiSeqc switch kan du kolla detta som gav mig några nybUrgar-gråa ett par dagar med antal teorier/tester vid skifte
enkel-Tunad Nokia till Relook; (Thor kanaler fungerade däremot fullt ut)

Först:
Gå in i kanalsökning, Manuell, Välj Sirius, sätt frekvens 12054 V -V-viktigt.
Stegar du ned ett hack ska du nu ha signaler överst i rutans barer.

Har du INTE det , men när du ändrar till lägre frekvenser på Sirius ex. runt 11300,
eller möjligen även 12054 H (vilket jag fick vid övergång från Nokia 9802S där allt fungerade felfritt med denna DiSeqc koppling) prova detta ;

;)**Skifta ingångarna från LNB på DiSeqc-switchen ***:)

Detta ger 0 direktsignal ut från switchen & fungerar inte i Nokian som min var inställd
men i Relooken.

Ett nytt problem nu däremot R att när Sirius höga tas in, tar den inte längre in
de lägre under typ 11700 på Relook...... där ligger knappt något sevärt men
bl.a kanal 9.....

Har du 2 TWIN-LNB & hårddisk kan du
lägga Tuner 1 , vänstra första ingången, med den nyare kopplingen med högre Sirius-frekvenser, då funger ju rubbet utom just Kanal 9.

Om du startar RECORD går den över på Tuner 2 ingången & den
switchen kopplar man som förut, dv.s 'fel' men då kan man se Kanal 9,
under tiden det spelar in.

Priset är en variant som begränsar dubbelinspelning på 2 högfrekventa Sirius samtidigt & vid inspelning kan man alltså bara se Thor & just 9:an men den kanalen vill man ha....

Mjukvaruinställningen på LNB för det sista ska fungera;
Tuner 1 har Switch A resp. B medan Tuner 2 fick ha samma, Switch A
på satelliterna för att få aktiv signal samt olika TP värden på Sirius satelliterna.
'GUL' ok signal syns i mjukvaran på LNB inställning när det funkar.