handdator

Visa fullständig version : Mysko...



erikbrannlund
2007-04-25, 08:50
Hej!

Svärmor har övertagit min gamla Force. För några veckor sen började hon klaga på att 4:an inte fungerade. I alla fall försökte jag att göra en ny kanalsökning igår när vi passerade. Under kanalsökningen kunde jag se att "bläddringen av UHF kannaler" stannade upp varvid SVT:s kanaler rasslade in. Sedan gjordes samma stopp vid TV4 frekvensen men inga kanaler. Ny inbromsningar för de övriga muxarna varvid kanalerna rasslade in. Men MUX 2 som 4:an ligger på verkar inte hittas. Ngt förslag?

/Erik

P.S
Detta är på Skellefteå sändaren.
D.S

929RR
2007-04-25, 09:18
Jag har en gammal (mer är 5 år) Force 320T som alltid funkat perfekt, nu köpte jag en till eftersom den gamla funkade så bra.
Men den hade naturligtvis nyare mjukvara i sig, vid första kanalsökningen hittade den inte mux 3, gjorde man då en ny kanlalsökning kom alla muxar med.
Men då slängde den upp meddelandet med jämna mellanrum:
Ändring i nätverket
Tryck OK för att göra en komplett kanalsökning.
Gjode man enl. ovanstående funkade det ett tag men sen kom det tillbaka.
Gjode då en fabriksreset, då försvann mux 3 igen, gjode ny kanalsökning då kom mux 3 med igen men felet återkom, gjode en fabriksreset till av någon anledning :roll: och då blev den bättre, gjode sen 4-5 fabriksreseter och nu lirar den lika bra som den gamla c-c

erikbrannlund
2007-04-26, 08:01
Jag gjorde flera kanalsökningar. Den har dessutom funkat klockrent hemma hos mig innan "arvsskiftet".

/Erik

929RR
2007-04-26, 08:26
Jag gjorde flera kanalsökningar. Den har dessutom funkat klockrent hemma hos mig innan "arvsskiftet".

/Erik

Kanalsöking är inte samma sak som fabriksreset

erikbrannlund
2007-05-03, 08:15
Nu är felet fixat! Vad var fel kanske ngn undrar. Förmodligen ngt i antennförstärkaren. JaJag hade en lite längre genomgång i tisdags. Först kopplade jag bort VHF antennen ingen skillnad. Knappade på dosan och hittade menyn för signalkvalite. Där kunde jag konstatera att SVT muxen hade betydligt lägre kvalite än de andra 2 muxarna. Tänkte sedan gå ut och vrida antennen. Men först började jag titta var signalen kom in i huset. I bakom skrivbordet i rummet intill. Lirkade fram en antennförstärkare (antar jag). Såg inget fel vid okulärbesiktning. Gick tillbaka till TV:n som hade mycket bättre signal på SVT muxen. En ny kanalsökning hittade alla 4 muxarna och allt var frid och fröjd.

/Erik

929RR
2007-05-03, 18:58
Skit bakom spakarna har man ju hört talas om, men skit bakom skrivbordet var nått nytt.
Kanske ett nytt talesätt..............
Mina tips på resetter kvarstår dock vad gäller nya Force 320T