handdator

Visa fullständig version : kodade kanaler med b*xer på media portal ?



drutten71
2007-05-28, 00:39
är lite förvirrad,,,, jag har ett TwinhanDvb-T kotr ( B*xer) som jag kör med till media portal, kan man avkoda betalkanalerna på något sätt?,
tacksam för svar, om det överhuvudtaget är någon idé att jag sitter och letar efter program,,,

mvh Drutten

trollhattan
2007-05-28, 09:24
du lär väll behöva nån typ av cam och ett kort..

Leatherface
2007-05-28, 10:30
har du bara en kortläsare så kan du sköta avkodningen med en softcam....

drutten71
2007-05-28, 14:14
har du bara en kortläsare så kan du sköta avkodningen med en softcam....

med kortläsare menar du?, jag har ju ca modulen i datorn om det är den du menar, och orginal b*xer kortet med grund utbudet, gärna lite tips på vilka program jag bör använda, förslag på en bra softcam,,,

Leatherface
2007-05-28, 15:25
om du har en ca modul så behöver du ingen softcam... det är ju just ca modulen som softcam emulerar...

drutten71
2007-05-28, 16:13
om du har en ca modul så behöver du ingen softcam... det är ju just ca modulen som softcam emulerar...

jojo, men det va inte det jag funderade på¨, det jag underade va om det fanns något program som avkodade betal kanalerna? jag har mitt originalkort som jag har grundpaketet på,,
ursäkta för den luddiga frågan från början

ElFeo
2007-05-30, 16:34
om du har en ca modul så behöver du ingen softcam... det är ju just ca modulen som softcam emulerar...

jojo, men det va inte det jag funderade på¨, det jag underade va om det fanns något program som avkodade betal kanalerna? jag har mitt originalkort som jag har grundpaketet på,,
ursäkta för den luddiga frågan från början

Nej det går inte och den frågan återkommer med jämna mellanrum här på forumet (alltså sök). Cardsharing är enda alternativa lösningen.

Leatherface
2007-05-30, 23:37
han har ju orginalkort skriver han ju så ca modulen avkodar ju hans betalkanaler så jag förstår inte problemet...