handdator

Visa fullständig version : Smärre panik! DreamBox startar inte...



EazzyW
2007-08-09, 23:42
Försökte få in en ny image, efter operationen startar inte dreamboxen! har en 500c och använde Flash Wizard.
Vad skall jag göra?

typhoon
2007-08-10, 05:02
Nollmodemkabel och DreamUp

eddy79
2007-08-10, 07:08
jag hade samma problem en gång när jag bytte image på min dreambox 7000 så la jag in en image till en 500!(gick lite för fort).
då hände ingenting när jag skulle starta boxen men det gick att byta image med en noll modem kabel. lycka till

EazzyW
2007-08-10, 08:14
Tackar, då är hoppet inte ute ännu... Ner på stan och leta kabel.
Jag återkommer.


Kabel införskaffad, ny image (dreambox orginal) inladdad, nu åter till grundproblemet (http://www.comhit.net/onskar-forslag-pa-en-enkel-comhem-instalation-t21648.html) och fixa så det fungerar.
Tackar för hjälpen.

bjornsson
2007-08-11, 08:52
Jag har också en dreambox som inte vill starta, fast jag hittar den inte med nollmodem kabel heller, är den paj då?

deas
2007-08-11, 10:09
Hmm... Hur gör du när du kopplar upp boxen till datorn genom kabeln? Beskriv snabbt och enkelt..

bjornsson
2007-08-11, 10:39
Hmm... Hur gör du när du kopplar upp boxen till datorn genom kabeln? Beskriv snabbt och enkelt..

Startar programet DreamUp, klickar på "connect" eller vad det står.
slår sedan på dreamboxen och sedan händer det inget mera.
Modellen är en DM7000.

EazzyW
2007-08-11, 14:27
Hmm... Hur gör du när du kopplar upp boxen till datorn genom kabeln? Beskriv snabbt och enkelt..

Startar programet DreamUp, klickar på "connect" eller vad det står.
slår sedan på dreamboxen och sedan händer det inget mera.
Modellen är en DM7000.

Kör du med nätverk eller nollmodem kabel?
Med nollmodem kabel gick det för mig.
Börjar med avstängd box = strömlös och ansluten kabel.
- Startar programmet DeramUp, ställer in på com 1 (beroende på vilken port du anslutit)
- klicka ur anslut med nätverk.
- klicka på "anslut"
- startar boxen.
DreamUp säger om kontakt med boxen är skapad. Gör den inte detta prova att ändra com port. Kolla att det är en nollmodemkabel, finns andra som ser likadana ut som inte är kopplade som en nollmodemkabel. Jag köpte min på Claes Olson (http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=13219459)

Om allt detta stämmer och det fortfarande inte går, vet jag inte vad som felas, hör gärna av dig.

matkoh
2007-08-11, 14:30
Hmmm.

Förtydligande, med att "slå på boxen" = anslut strömmen till den. Den SKA vara strömlös innan.

EazzyW
2007-08-11, 14:56
Hmmm.

Förtydligande, med att "slå på boxen" = anslut strömmen till den. Den SKA vara strömlös innan.

Bra, jag missade att vara tydlig där..

bjornsson
2007-08-11, 21:49
ja den är helt utan ström=sladden urdragen.
har flashat DB förut så vet hur man gör och kör även med nollmodem kabel då det är enklast och säkrast.
Och det är inget fel på comporten då jag flashat andra boxar både före och efter den som är felande.