handdator

Visa fullständig version : Norton



Balders-balle
2007-08-14, 22:18
Jag kan inte få bort det förbannade Norton ifrån datorn. Tror jag testat det mesta , men den säger attdet inte går att ta bort APWCMDNT:DLL.Är det någon som kan detta?
m.v.h Balders-balle :evil:

Cygnus600
2007-08-14, 22:27
Ladda hem och kör Norton Removal Tool

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

mimmie
2007-08-15, 19:06
Jag kan inte få bort det förbannade Norton ifrån datorn. Tror jag testat det mesta , men den säger attdet inte går att ta bort APWCMDNT:DLL.Är det någon som kan detta?
m.v.h Balders-balle :evil:

Norton är säkert jättebra, men det tar för mycket systemresurser.
Jag har också jävlats med filer som Norton lägger in i systemmaparna,som inte går att ta bort, vilker gör att man inte kan lägga in ett nytt Norton virus om man inte vill betala för det.
Jag använder sedan flera år NOD32 , det hittar du på nätet.
Funkar utmärkt för mig och uppdaterar sig ett par ggr per dygn.

ESET.NOD32.v2.70.32.WinNT2K2K3XPVistaX64.Inc.NSANE .FiX.v2.1-HomeMade

matkoh
2007-08-15, 19:56
Hmmm.

Enkel fråga bara. Vad använder man Norton till ?

Balders-balle
2007-08-15, 20:45
Hmmm.

Enkel fråga bara. Vad använder man Norton till ?
Faan va du e dum ibland....

matkoh
2007-08-16, 05:18
Hmmmm.

Tack för det utömande svaret ! Men eftersom jag inte är i Bills värld så är det inte lätt att gissa sig till alla konstiga app. Precis som du förmodligen inte heller vet alla app i Linux-världen. På den tiden som jag var i Bills värld (typ 8-10 år sedan), så var Norton ett avanserat verktyg typ "DiskDoctor".

Balders-balle
2007-08-16, 07:18
Hmmmm.

Tack för det utömande svaret ! Men eftersom jag inte är i Bills värld så är det inte lätt att gissa sig till alla konstiga app. Precis som du förmodligen inte heller vet alla app i Linux-världen. På den tiden som jag var i Bills värld (typ 8-10 år sedan), så var Norton ett avanserat verktyg typ "DiskDoctor".
Om du läst inläggen tidigare i denna tråd så borde även en linuxfantast kunna läsa vad Norton är.

TouchMan65
2007-08-16, 07:23
Hmmmm

Nu finns det ju flera olika Norton-program. Varför inet vara lite mer precist med detta? Det är ju som att säga att man har "en bil med 4 hjul, däck och en röd en".

Balders-balle
2007-08-16, 09:01
Hmmmm

Nu finns det ju flera olika Norton-program. Varför inet vara lite mer precist med detta? Det är ju som att säga att man har "en bil med 4 hjul, däck och en röd en".
Eftersom inte matkoh läst tidigare inlägg så måste han bara skriva så, detta e inte första gången å förmodligen inte den sista heller.Alla här vet vad han tycker om windows, men vad jag menar är att han behöver inte skriva det i alla trådar som inte rör linux.Sen att han e grymt duktig på linux ska han ha heder för.Dem flesta tror jag ändå kör med windows så det kommer nog mer chanser för honom att skriva lite skitinlägg även på dessa.

matkoh
2007-08-16, 09:11
Hmmmm
Sen att han e grymt duktig på linux ska han ha heder för


:-}

maximus
2007-08-16, 09:14
Hmmmm.

Snacka om sandlåda.

Balders-balle
2007-08-16, 09:21
Hmmmm.

Snacka om sandlåda.
Jag vet.....

bjornsson
2007-08-16, 10:22
Har du testat från felsäkert läge om du kan avinstallera det där ifrån?

admin
2007-08-16, 14:32
Mitt tålamod är snart slut. Pressa mig inte matkoh...

Kalle_P
2007-08-16, 15:14
Hej
Fattar jag rätt? När någon skriver Norton så menas automatisk deras Antivirusprogram, fast dom har en heldel andra program.

Mvh Kalle

admin
2007-08-16, 16:18
Japp, så är det. Gör man en sökning på "norton" på google, visas "Norton AntiVirus 2007" som adword längst upp. På samma sätt fungerar väl vi, alla (iaf alla de jag någonsin träffat) tänker på antivirus/internetsäkerhet när man säger "norton" :)

Dizzy_dan
2007-08-16, 16:27
Instämmer

Kalle_P
2007-08-16, 16:28
Japp, så är det. Gör man en sökning på "norton" på google, visas "Norton AntiVirus 2007" som adword längst upp. På samma sätt fungerar väl vi, alla (iaf alla de jag någonsin träffat) tänker på antivirus/internetsäkerhet när man säger "norton" :)
Adwords är köpta träff. :smile:
När jag hör eller läsar ordet Norton tänker jag först och främst på Peter Norton och hans böker.

Mvh Kalle

T-bird
2007-08-16, 17:36
Ska vi utveckla det till att se vad som ordet Norton kan associeras till?
Isåfall är mitt förslag en engelsk klassiker :lol: 8)

http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Norton%20Bikes/images/Norton-Commando-850-74.jpg

bjornsson
2007-08-16, 17:45
Nu är vi väl ute och ^^cyklar^^ lite

matkoh
2007-08-16, 19:03
Hmmm.

Ser ni ! Det är inte bara jag som kan misstolka !

TouchMan65
2007-08-16, 19:06
Hmmmm

Nu finns det ju flera olika Norton-program. Varför inet vara lite mer precist med detta? Det är ju som att säga att man har "en bil med 4 hjul, däck och en röd en".
Eftersom inte matkoh läst tidigare inlägg så måste han bara skriva så, detta e inte första gången å förmodligen inte den sista heller.Alla här vet vad han tycker om windows, men vad jag menar är att han behöver inte skriva det i alla trådar som inte rör linux.Sen att han e grymt duktig på linux ska han ha heder för.Dem flesta tror jag ändå kör med windows så det kommer nog mer chanser för honom att skriva lite skitinlägg även på dessa.


Jag är helt medveten om att "Hmmm:aren" Matkoh är ganska involverad i annat än Windows och han kan ju inte hjälpa att han inte behärskar detta och envisas med Linux. :P *flinarironiskt*

Joj jag vet att det är stabilare, men inte lika utbrett som Windows. Det är ju det som det hänger på, för min del. Alla orkar inte ens lära sig Linux då det inte är någon standard, än!


OT.mode ON! ;)

Heeeeeh MOTOR-cyklar då......en riktig caferacer. :D
Sålde min MC i helgen, saknar den redan, men men. :-o

OT-mode OFF. ;)

Snouser
2007-08-16, 19:28
De är alltid lika roligt när trådar spårar ur.

OSX ska de va matkoh, inte Linux.
Fast å andra sidan så är de inte mycke som slår linux som server.

matkoh
2007-08-16, 20:09
Hmmm.

OsX är OK, det är ju linux i botten :-}

TouchMan65
2007-08-16, 21:28
Hmmmm

Ni som älskar Linux så jäkla mycket, varför inte starta en egen tråd och besudla skiten där istället!

Tänk om jag skulle snacka fotboll hela tiden? Mogna!

Kalle_P
2007-08-16, 22:21
Hmmmm

Ni som älskar Linux så jäkla mycket, varför inte starta en egen tråd och besudla skiten där istället!

Tänk om jag skulle snacka fotboll hela tiden? Mogna!
Skulle det här inte handla om NORTON och hur man blir av med det ?

Mvh Kalle

Balders-balle
2007-08-16, 22:26
Allt har löst sig tack vare ett tidigt inlägg.Förmodligen är det lättare att bli av med en MC-Norton än med det som jag ville bli av med... :lol:

T-bird
2007-08-16, 22:29
(anti)virus programvaran Norton uppfyller det första kravet på ett virus.
Har man fått in det i sin dator så är det ett helsike att bli av med :lol:

Balders-balle
2007-08-16, 22:33
(anti)virus programvaran Norton uppfyller det första kravet på ett virus.
Har man fått in det i sin dator så är det ett helsike att bli av med :lol:
Kan tyvärr bara hålla med :evil: