handdator

Visa fullständig version : Har någon här handlat dreambox från StoreTech?



Teeo
2007-08-20, 20:58
Tänkte köpa en DB 500C från Storetech men är misstänksam.

deas
2007-08-20, 21:20
Vill du inte chansa så ta från t.ex. www.satpro.se eller någonn annan seriös webaffär... Visst kanske kostar ett par 100 lappar mer men du slipper vara misstänksam iaf :)

K.K.
2007-08-20, 21:37
Ett företag som saknar adress, telefonnummer, e-mejladress eller F-skattenummer och ibland benämner företaget både som Store Tech och Storetech skulle jag vara försiktig med. För övrigt hittar jag inte företaget i Buerau Veritas register över ISO-certifierar företag.

Zoorg
2007-09-21, 18:39
Jag har handlat flera stycken från digisat.se
Inte haft några som helst problem med dem.

batman01
2007-11-17, 13:29
Tänkte köpa en DB 500C från Storetech men är misstänksam.
Dom är ett EU bolag (Ltd) som är registrerad i England när jag kontaktade deras kundtjänst.
Jag har beställt fler gånger av storetech.se och inga problem där 1-3 leverans när varan finns hemma, annars brukar dom vara snabb på att svara när produkt tagit slut. Ett stort Plus.

batman01
2007-11-17, 14:08
Tänkte köpa en DB 500C från Storetech men är misstänksam.


Ett företag som saknar adress, telefonnummer, e-mejladress eller F-skattenummer och ibland benämner företaget både som Store Tech och Storetech skulle jag vara försiktig med. För övrigt hittar jag inte företaget i Buerau Veritas register över ISO-certifierar företag.



För din info Storetech är ett EU registrerad Ltd bolag,.. Ltd = samma som AB bolag.

Jag har själv beställt fler boxar därifrån och det var inga konstigheter där,..
dock fick jag problem med ena box, men denna bytte dom ut med en gång.. d.v.s. jag slapp vänta på reperation/ kontroll process som kan ta upp till fler månader hos vissa E-handel verksamheter. :thumbup:

K.K.
2007-11-17, 14:40
För din info Storetech är ett EU registrerad Ltd bolag,.. Ltd = samma som AB bolag.

Jag har själv beställt fler boxar därifrån och det var inga konstigheter där,..
dock fick jag problem med ena box, men denna bytte dom ut med en gång.. d.v.s. jag slapp vänta på reperation/ kontroll process som kan ta upp till fler månader hos vissa E-handel verksamheter. :thumbup:

Det låter positivt, jag fick uppfattningen att det är ett svenskt företag. Fast de kanske borde ha mer information om sig själva på sin hemsida så att man inte blir så misstänksam. Det finns trots allt en hel del oseriösa företag på nätet.

Mango
2007-11-17, 15:28
Problemet är att det antagligen inte är "äkta" dreambox som säljs på storetech.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=157271

Om de sedan fungerar bättre/sämre låter jag vara osagt - jag äger ingen dreambox själv.

trollhattan
2007-11-17, 15:33
lite skumt att "batman" kommer in som ny på forumet och det enda 2 inlägg han gör är för att promota denna butiken :D

T-bird
2007-11-18, 00:52
Kallar sig kanske även KarlXII ?? :rolleyes:

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=3520

danneigötet
2007-12-26, 10:50
Jag gjorde en beställning där 23/12 på en 500c. Sen jag tittat här och läst övriga kommentarer blev man lite nojjig. Gjorde en avbeställning omedelbart. Gjorde en beställning på annat företag som har butik etc. Risken att åka på krav är väl minimat från Storetech, dom har ju liksom inte hunnit skicka iväg varan ännu.Se har dom ingen laglig rätt för det heller.
/Ångerrätt

- Om du handlar inom Sverige har du 14 dagars ångerrätt och behöver bara betala returportot.
- Handlar du från utlandet, bör du kontrollera om du kan ångra dig och vilka kostnader du måste betala. Inom EU har du dock alltid minst sju arbetsdagars ångerrätt./

Snouser
2007-12-26, 11:51
Jag gjorde en beställning där 23/12 på en 500c. Sen jag tittat här och läst övriga kommentarer blev man lite nojjig. Gjorde en avbeställning omedelbart. Gjorde en beställning på annat företag som har butik etc. Risken att åka på krav är väl minimat från Storetech, dom har ju liksom inte hunnit skicka iväg varan ännu.Se har dom ingen laglig rätt för det heller.
/Ångerrätt

- Om du handlar inom Sverige har du 14 dagars ångerrätt och behöver bara betala returportot.
- Handlar du från utlandet, bör du kontrollera om du kan ångra dig och vilka kostnader du måste betala. Inom EU har du dock alltid minst sju arbetsdagars ångerrätt./

Do har fortfarade rätt att skicka i väg varan till dig, en sedan så kan du alltid skicka tillbaka den.