handdator

Visa fullständig version : Conax Cam programera om till Viaccess Cam?



mdredfox8
2007-08-22, 08:03
Går det att programera om en mottagare för DVB nätet men som har en inbyggd Cam för Conax?

Så att den funkar med ett Viaccess kort för boxer?

Eller måste man byta ut hela CA-modulen?

Denna mottagare är det som jag tänker på:


http://www.importservice.nu/Shop/Index.php?sArtId=DVB-T3100

Johan
2007-08-22, 09:43
Det är nog bara att byta modulen om det går dvs. Undrar hur de hade tänkt att man skulle se Canal Digital med den boxen?


Med denna Mottagare kan du se hela CANAL DIGITALS utbud av Filmer,Sport,Underhållning mm.med kristallklar bild,även i höga farter.Motagaren har även en Analog TV.Tuner,FM Radio(RDS),4x45W Förstärkardel,med andra ord en riktig häftig produkt för den som vill ha det bästa av underhållning i Bilen,Båten mm.

matkoh
2007-08-22, 12:21
Hmmm.

I andra länder så har de conax för markbundna digital (ex. Finland).

Johan
2007-08-22, 12:38
Kan man se hela Canal Digitals utbud via marknätet i Finland då?

Läser man deras produkt beskrivning (och inte vet hur det funkar) kan man nog få för sig att man skulle kunna köpa boxen för att se Canal Digital i Sverige.

T-bird
2007-08-22, 15:49
Det måste ju vara riktiga tomtar :)

"Double DVB-T Digital TV.Tuner for 270km/h"
Ska man kolla på TV i 270 blås :D

@mdredfox8
Har svårt att tänka mig att det går att bygga om den

trollhattan
2007-08-22, 18:41
Det måste ju vara riktiga tomtar :)

"Double DVB-T Digital TV.Tuner for 270km/h"
Ska man kolla på TV i 270 blås :D

kanske Schumacher tröttnar och vill se lite tv :D

hingstin
2007-08-23, 13:17
Hejsan


Kan man se hela Canal Digitals utbud via marknätet i Finland då?Man ser 3st filmkanaler men minns ej om det var 1 eller 2 sportkanaler
+ discovery o cartoon mm mm....
Med abbonemang för finskt CD terrestrial

MEN MEN...

Har en terrestrial box i båten (med conax-modul) och med Svenskt CD satelit kort ser jag 2st av dessa filmkanaler samt en sport och någon av "enterteinment-family" kanalerna då jag befinner mig på finska kusten. :cool:
S
å med ett finskt Satelit abbonemang borde man ju kunna se ALLA Terrestrial kanalerna oxå.... -> att man kan ha samma abb. både hemma o ute på vischan / sommarstugan.

~G