handdator

Visa fullständig version : Vilket adsl modem med wlan?



tonu
2007-09-21, 16:13
Vilket modem med adsl och wlan skall man köpa för att bli nöjd?
Enda kraven är att det det är en stabil uppkoppling på wlan sidan och klarar 8/1 M hastighet.
Har förrut en telewell 513 och den bryter wlan med jämna mellanrum.

Skulle ett belkin vara ett bra alternativ?

c-larsson
2007-09-28, 21:26
Ett externt zyxel 660H Adsl-modem och en Linkys WRT54GL med DD-WRT firmwire. Visst det är inte inbyggt men så stablit och som dom fungerar är det värt varje extra krona. Kör mitt Zyxel mot Telia med 24/3 och fungerar skitbra.

mr_richard
2007-11-10, 11:16
jag har en extern dlink di-524 efter modemet och den kopplar ner/bryter min uppkoppling med jämna mellanrum, så välj något annat, kanske deras modem fungerar bättre men varför chansa, jag skulle köra linksys om jag fick välja.

wildone
2007-11-10, 13:19
Jag har ett thomsonmodem som är riktigt stabilt, trots budgetmärke. Det har en förmåga att vilja starta om av sig självt när man belastar hårt, men annars håller det uppkoppling och wlan stabilt.

Däremot är sådana lösningar sällan optimala, bästa är att dela på bitarna, modem och router var för sig.

Johan
2007-11-12, 06:41
Ett externt zyxel 660H Adsl-modem och en Linkys WRT54GL med DD-WRT firmwire. Visst det är inte inbyggt men så stablit och som dom fungerar är det värt varje extra krona. Kör mitt Zyxel mot Telia med 24/3 och fungerar skitbra.

Kan inte bli mycket bättre än så. Fast modemet spelar inte så stor roll.

Snouser
2007-11-12, 15:33
Själv så kör jag en 300mhz dator med Clarkconnect installerat. Till den har jag sedan kopplat en 16 portars Cisco switcher. För att få WLAN så har jag kopplat in en bryggad Airport Extreme router från Apple. De kostar en slant, men det är stabilt som satan i gatan.

eviln
2007-11-12, 18:46
Själv så kör jag en 300mhz dator med Clarkconnect installerat. Till den har jag sedan kopplat en 16 portars Cisco switcher. För att få WLAN så har jag kopplat in en bryggad Airport Extreme router från Apple. De kostar en slant, men det är stabilt som satan i gatan.

Har du kalkylerat elkostnaden för det där?