handdator

Visa fullständig version : Dsl



Balders-balle
2007-09-26, 23:38
Jag har en gammal burk som min polare la in DSL (dame small linux) på. Den gick ett tag men så kan man ju inte hålla mina fingrar i styr så jag trycker på controll+alt+´delete. Då stängdes burken av å när jag sen startade upp den så startar newcs automatiskt å kanaler smäller igång. Problemet e att jag kan nu inte komma åt något annat än newcs på burken.Den kräver lösen å login som han inte har en aning om vad han har lagt dit.Finns det någon bakväg att kommain i burken utan att behöva instalera om allt.Jag kan inte starta om newcs via tangentbordet för att den kräver att jag ska logga in först.
m.v.h Balders-balle

matkoh
2007-09-27, 05:02
Hmmm.

Starta den i single user mode.

Balders-balle
2007-09-27, 06:05
Hmmm.

Starta den i single user mode.
Hur gör man detta? Menar du att när jag startar om burken så kommer det alternativet upp på skärmen? För när jag startar om den så e det ända som startar är newcs.

matkoh
2007-09-27, 06:32
Hmmm.

Vet ej hur DSL funkar, men alla *nix som jag har använt har i boot-menyn "Felsäkert läge", "Single user mode" eller liknande. Kan tänkas att du behöver starta med CD.

Balders-balle
2007-09-27, 06:36
Hmmm.

Vet ej hur DSL funkar, men alla *nix som jag har använt har i boot-menyn "Felsäkert läge", "Single user mode" eller liknande. Kan tänkas att du behöver starta med CD.
Ok , ska kolla detta ikväll.:lol: