handdator

Visa fullständig version : Ingen signal Sirius (Viasat)



pil2
2007-10-07, 12:08
Hej!

Jag har installerat neumo imagen
jag har en parabol med 2st lnb och det går en koaxial kabel till tuner1 på min relook 400s.
Jag har lagt till satelliten thor och sirius, allt fungerar som det ska på thor men på sirius får jag ingen signal oavsätt vad jag testar för diseqc (A,B,C,D,Mini A,Mini B, m.m) Måste jag ha 2kablar en till tuner1 och en annan till tuner2?
Hade innan en Triax mottagare och där fungerade både sirius och thor...

Finns det någon som vet vad jag ska göra???har sökt på internet och det verkar som det är flera som har samma problem som jag...

Rick33
2007-10-07, 12:38
Jo jag har samma problem men har inte kollat upp de så noga än men hoppas de inte är för krångligt kankse är switchen?

K.K.
2007-10-07, 13:10
Tänk på att du inte får signal på Sirius i Relook med deras referenstransponder då den kan vara för svag eller inaktiv, byt ut referenstranspondern i Relook till en transponder som du vet är aktiv. Har du ingen signal får du gå vidare och det
kan vara hur många saker om helst som det kan vara problem med. Pröva att låta CD och Visat byta plats i DISEqC-switch. Om du fortfarande har bild på CD så kan du utesluta den och att någon LNB kan vara trasig.

pil2
2007-10-07, 14:45
En dum fråga kanske, men vad är en referenstransponder? och hur kan jag byta ut den? är det något som jag måste köpa eller?

K.K.
2007-10-07, 15:09
Gå bara in i menyn och in på tuner 2 (om du har sirius där), längst ned ser du vilken transponder som boxen mäter signalstyrka på. Finns det ingen transponder på frekvensen får du heller ingen signal. Tryck på TP Freq och bläddra fram till en passande transponder som du får signal från (t.ex 11747/V) och sedan exit. Får du ingen signal få du gå vidare i felsökningen.

pil2
2007-10-07, 15:41
Tack K.K!
det hjälpte som du sa att ändra referenstransponder

YOU MADE MY DAY:lol:!