handdator

Visa fullständig version : Inspelning dual tuners



pil2
2007-10-08, 20:25
Hej!
Jag har Neumo imagen på en 400s och jag undra om det är möjligt att spela in på en kanal och sedan titta på en annan? När jag gör det står det att kanalen är scrambled, går det inte att använda den funktionen när det är kodade kanaler?
Boxen är nu inkopplad på tuner1 med 1kabel till en parabol med 2st lnb, en lnb mot thor och en mot sirius.
Tacksam för all hjälp eller feedback jag kan få...

K.K.
2007-10-09, 07:09
Jag tror inte att Neumo stöder inspelning av en kodad kanal och se en annan kodad samtidigt med samma kort (CD t.ex.). Däremot klarar bland annat Fantacy och Highland det. Men för att klara det skall du lägga en kabel från tuner 1 ut till tuner 2 in, då kan du se och spela in de kanaler som håller sig inom samma område inom LNB (LNB högband V, LNB lågband V, LNB Högband H samt LNB lågband H). Du skall kopiera tuner ett till tuner två samt välja separated.

pil2
2007-10-09, 10:33
Vad är det för typ av kabel som jag ska koppla ihop tuner 1 med tuner 2?
+ Ett litet förtydligande, jag kör inte med några kort (fysiska) i min box.
Vilken image är bäst och stabil Fantacy eller Highland ?

K.K.
2007-10-09, 13:49
Det är en vanlig coaxkabel med F-kontakt, tanken är egentligen att du skall ha en Twin-LNB och en kabel till ingång ett och en till ingång två. De senaste 2.16 verkar vara lika bra och det går att spela in en kodad kanal från t.ex. CD samtidigt som man ser en annan som kodas av från samma kort. Det fungerar i alla fall med mina två originalkort från CD och Viasat.