handdator

Visa fullständig version : Nexus / TT premium



guruman
2007-10-13, 12:14
Tjenare, jag har ett nexus-ca och har lite frågor till andra med liknande kort:

Setup:
Os: Win XP SP2 MCE
Gfx: hd 2600xt
Cpu: Amd athlon 64 3500+
Ram: 1Gb

Jag tänker köra all avkodning i mjukvara / hw accelererat på grafikkortet.

Vad jag vet fungerar följande program med detta kort:
ProgDvb, myTheatre samt watchTvPro.


Vilket program föredrar ni?
Hur är bildkvaliteten?
Hur lång tid tar det att byta kanal?

Jag har inte lyckats hitta något som har stöd för den analoga delen på kortet (förutom hauppauges standardprogram, vilket e kass), någon som vet ett program med stöd för detta?

För närvarande har jag testat ProgDvb men det krashar oavbrutet, har inte orkat undersöka vad som är anledningen.
Och myTheatre fungerar, dock så fryses bilden och ljudet ganska frekvent och när utsändningen ändrar format så fryses bilden men ljudet fungerar vidare utan problem. Kan tänka mig att detta är codec eller drivrutinsrelaterat, men får undersöka mera.

Mvh

peon99
2007-11-07, 10:36
jag har haft det där kortet, fungerar halv bra med mytheatre och dvs plugin. För mig vart det en fördröjning med 5-10sec vid kanal byte, med mitt nya kort försvann det problemet.Eftersom det bara finns wdm drivrutiner till det och inga bda så funkar det bara i princip med mytheatre. Satsa på ett nytt dvb-c kort..typ twinham eller liknande. Progdvb crasha för mig hela tiden oxå , Det där kortet är verkligen skräp! Eller så kan det vara drivrutinerna till det..