handdator

Visa fullständig version : Nokia 212T - Piratkort funkar inte, förslag på lösning?



Merlin
2002-12-09, 20:53
Hej!

Min Nokia 212T tar inte piratkort. Efter att ha läst här har jag insett att det beror på att boxen använder ny teknik för att försvåra bruket av piratkort.

Frågan är nu vad jag ska göra.

Funderar på att skaffa en annan box.
Vilka boxar för marknätet fungerar med piratkort?

Det kan tydligen funka med en CA modul. Vilken modul ska man ha?
(Hittar ingen på keycard.dk för 800:-)

Måste man bränna om sitt kort titt som tätt för att alltid ha alla kanaler?

Tacksam för svar.

Merlin
2002-12-09, 21:04
P.S.

Kortet jag har ska uppdatera sig självt, men det verkar inte hjälpa med Nokia 212T boxen.

Kan man knappa in koder för att få tillbaka kanalerna om de skulle försvinna med Nokia 212T boxen? Har inte hittat några menyer för detta...

D.S.

2002-12-09, 23:18
Det finns ny programvara att ladda ner har du gjort det? Vissa säger att p-kort funkar bättre sen......

Merlin
2002-12-09, 23:26
Det finns ny programvara att ladda ner har du gjort det? Vissa säger att p-kort funkar bättre sen......

Jag är totalt ny på ämnet. Skaffade box i veckan. Jag har ingen brännare för dessa kort så det hjälper mig inte.

Menar du ny programvara för boxen? Skulle den göra det lättare att använda piratkort. Om jag skulle gissa så kommer programvaran antingen från boxer eller Nokia. Varför skulle någon av dessa parter underlätta piratkortsanvändande?

Såg nån länk till en sida på Nokias webplats här i forumet nån stans förut. Får kolla upp det igen.

Tacksam för svar.

Johan
2002-12-09, 23:28
Du laddar ju ner den från boxen. Vet inte hur man gör men borde stå i manualen.

Merlin
2002-12-09, 23:29
Kollade på Nokias hemsida nu.. Är det detta som avses? Denna uppdatering verkar bara åthjälpa andra saker.

"Aktuellt

2002-12-06

Ny mjukvara 1.1.0 för Nokia Mediamaster 212 T
Mjukvara: 212T 1.1.0
Tidigare mjukvara: 212T 1.0.0

1.1 Ändringar i nya mjukvaran 212T 1.1.0:
* Förbättrad stabilitet vid långvarigt TV-tittande på en och samma kanal.
* Korrigering av funktionen för text-tv-baserade undertexter (fyra sista text-tv-raderna visas nu korrekt). "

Johan
2002-12-09, 23:31
Japp.

Merlin
2002-12-09, 23:33
Kollade nu vilken version av programvaran jag har.
Version 1.1.0 - Den nya alltså. Den verkar inte hjälpa mig.
Kör en ominstallation nu, får se om det hjälper.

Johan
2002-12-09, 23:34
Det inte alla kort som funkar men tror silverkort ska funka, och kanske guldkort med geo34. men kan inte testa själv har ingen boxer box.

Rufus226
2002-12-10, 00:21
Hej, jag har samma problem med min nokia 212T, hörde att de har sänkt spänningen i maskinen för att läsa korten. Orginal boxer kort kan läsas med 3 volt, guldkort och funcard måste ha minst 4 volt för att läsas. Det är tydligen så de har löst problemet. Men det funkar med en viaccses ca-mudul som kostar drygt en tusenlapp. Man tar sitt guldkort och stoppar in i ca-modulen sedan i med modulen i vänstra läsaren i 212T:maskinen. Men gubben i radioaffären sa att det är bara en tidsfråga innan piratkort kommer som kan läsas med 3 volt. Jag ska skaffa mig en ca-modul tror jag. Någon som testat??

Merlin
2002-12-10, 00:22
Det inte alla kort som funkar men tror silverkort ska funka, och kanske guldkort med geo34. men kan inte testa själv har ingen boxer box.

Har bara ett piratkort som jag har köpt. Kan inte testa med något annat. Det jag har är ett guldkort tror jag. Allvarligt... Vad gör man? Löser keycard.dk's CA-modul ( 799:-) problemet? Läste följande på sat.nu


Denna produkt används då man vill kolla på kanaler som är kodade med ett annat kodningssystem än den man själv har som standard i sin mottagare. Modulen har en kortläsare där det finns plats för ett smartcard.

CA Modulen använda alltså för att gå förbi kodningssystemet? Låter ju bra. Behöver hjälp...

Tacksam för svar.
/Merlin

ptr
2002-12-10, 00:23
med 34geoo_senda.zip (remote)
och koder från stopstop (se**a)
funkar det

använder MP 3.4-3.5 Utility V0.81 TJ att bränna med
editera med secanix i filen geosendaEE.hex (lägg in hex koder)

jag hade inget org.kort utan får väl bränna ny hex fil när koder ändras

/ptr

Merlin
2002-12-10, 00:27
med 34geoo_senda.zip (remote)
och koder från stopstop (se**a)
funkar det

använder MP 3.4-3.5 Utility V0.81 TJ att bränna med
editera med secanix i filen geosendaEE.hex (lägg in hex koder)

jag hade inget org.kort utan får väl bränna ny hex fil när koder ändras

/ptr

Känns som om jag lärt mig mycket idag, men nu...
Om man har brännare så KAN man alltså lösa problemen som uppstår när man kombinerar Nokia 212T boxen med P-kort?

Tiden börjar ticka iväg. Vet inte hur länge till jag kan hålla kvar boxen om jag ska kunna byta den mot en annan modell...

ptr
2002-12-10, 00:54
viaacess modul: 899:-
koder: www.freetv.host.sk/
filer: www.swesat.host.sk/34geoo_senda.zip (inkl secanix)
guide: http://www.freetv.host.sk/ausenda.htm (skippa mkextract om du inte har orginal kort)

koder jag la in var inom omr:
MK
00 C8 00 t.om 00 C8 40
08 (för resp 00,10,20,30,40)

samt OP (00 C8 00)
09, 0A,0B,0C,0D,0E,0F

/ptr :wink:

Merlin
2002-12-10, 09:30
Måste man lägga ut 1000:- till på en CA Modul för att få det att funka? Då skafar jag ny box istället. Vilka boxar fungerar med Boxer piratkort?

Mindraid
2002-12-10, 12:20
Det måste vara den här alla pratar om som "SKA" lösa Nokia 212T problemet men vill man lägga ut 799:- EXTRA??? (+FRAKT)

LÄNK:
http://www.keycard.dk/butik/default.asp?target=land

---------------
CA-modul Viaccess 4.83 p/n 903457
Att användas till Canal Digitals hyrmottagare eller mottagare med Conax/Media Highway passar bra i t.ex Topfield, Samsung, Nokia, m.fl
EJ ”VIASAT” godkänd
----------------

Jag har ju nyss packat upp min Nokia 212T (2219:- NETONNET) och beställt Mp3.5 och diverse olika kort som ska komma vilken dag som helst. Jag tror för min del att jag väntar ett par veckor innan jag beställer en CA modul för jag har inte råd.
Jag har ju ett till delikat problem och det är att jag inte har ett orginal-kort att kopiera så jag står här med rumpan bar.
Jag köpte min boxer kontant ihopp om att kunna trixa till mig lite kanaler men det gick jag bet på. Om dessa problem inte går att lösa så har jag lagt ut på tok för mycket pengar redan NU.

Tack på förhand
Mindraid

Merlin
2002-12-10, 18:09
Det senaste är att jag har lämnat tillbaka 212T:an...
Fick nog. Ska köpa en ny box.
Jag köper nog en Thomson DTI 353 TH.

Börjar bli desperat nu...
Är det någon, vem som helst som kan bekräfta att denna box fungerar med piratkort?

Har du boxen själv, vet du nån som har den?
Måste veta innan jag köper en ny box känns det som.

Matex
2002-12-10, 18:50
Det senaste är att jag har lämnat tillbaka 212T:an...
Fick nog. Ska köpa en ny box.
Jag köper nog en Thomson DTI 353 TH.

Börjar bli desperat nu...
Är det någon, vem som helst som kan bekräfta att denna box fungerar med piratkort?

Har du boxen själv, vet du nån som har den?
Måste veta innan jag köper en ny box känns det som.

Hej .
Har en Triax box samma som Thomson , fungerar bra med båda Guld och Funcard . :) :o :D :lol:

Mvh . Matex

nicke72
2002-12-10, 21:54
Är det någon som VERKLIGEN kan bekräfta att au guldkort funkar i 212an med CA-modul Viaccess 4.83 p/n 903457 ??????
:? :? :?

PLEASE!!!

frejac
2002-12-10, 22:34
Är det någon som VERKLIGEN kan bekräfta att au guldkort funkar i 212an med CA-modul Viaccess 4.83 p/n 903457 ??????
:? :? :?

PLEASE!!!

Vad det är för p/n vet jag inte, men jag kör 212T med AU guldkort i Viacess (4.83) CA-modul.

nicke72
2002-12-10, 22:56
p/n=partnumber

Står på baksidan av modulen.....

Kan du kolla :roll:

:D :D :D

Merlin
2002-12-10, 22:57
Hej .
Har en Triax box samma som Thomson , fungerar bra med båda Guld och Funcard . :) :o :D :lol:

Mvh . Matex


Snackade med killarna på Expert de sa oxå att Thomson och Triax är "samma".

Är det alltså exakt samma hårdvara i dessa boxar, men med olika skal?

Har gjort sökningar i forumen och kolat fakta på Thomson och Triax. Är det så att man inte kan knappa in koder på Thomsonboxen? Måste man alltså bränna om kortet så fort det inte funkar som det ska?

Om så är fallet är det samma problem med att knappa in koder på Triaxboxen?

Ha det gött!

frejac
2002-12-11, 08:38
p/n=partnumber

Står på baksidan av modulen.....

Kan du kolla :roll:

:D :D :D


Jag köpte min från netto.nu
Är på jobbet nu, men du kan ju fråga dom du tänkte köpa kortet av.
Det gjorde jag och det var inga problem att få raka besked.

Merlin
2002-12-11, 22:29
Köpte en Triax 354 T idag. Inga problem med p-kort. Köpte med 12 månaders boxerabonemang. Samma pris om att köpa utan abonemang. Verkar som om jag inte kan knappa in koder med frärren men det ska för hoppningsvis inte behövas. Boxen "hänger sig" när jag försöker gå in på "Konsultera programkort"-menyn.

Jaja. Nu funkar det alldelet utmärkt iaf.

Ha det!

nicke72
2002-12-12, 00:15
Nu funkar det klockrent.... (än så länge... :? ) 212T + CA-modul (4,83 p/n 903457) med au gulkort.