handdator

Visa fullständig version : Trafik utan avbrott i nätverket!



folke
2007-11-14, 13:46
WinXPpro sp2: Min dator har ständig trafik igång i vårt kontorsnätverk. De andra datorerna har bara trafik ibland vid behov. Så har min dator varit förut. Jag har kollat alla processer i aktivitetshanteraren, kört register-cleaning, och kört Adaware. Startat om därefter men trafiken är igång utan avbrott! Det känns som om datorn blivit hijackad på något sätt. Någon som har erfarenheter?
Sedan jag startade om för en timme sedan har jag sänt 8437000 och tagit emot 7700000 byte. Är det mycket?

trug
2007-11-14, 17:18
Testa TCPView så kan du se alla processer och vilken ip-adress de pratar med.

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/Networking/TcpView.mspx

folke
2007-11-16, 09:51
Tack trug för tipset. Här bifogar jag två printscreens den ena tagen tidigare (mera rader) och status för min trafik i nätverket. Jag ser inget konstigt utöver trafikmängden. Någon som kan tolka bättre? Trafiken är igång utan avbrott dock.
118
119
120

deas
2007-11-18, 08:54
Kan du lista vilka program ni kör och lite enkelt förklara hur ert nätverk ser ut?

Ett tips (om ni nu har en router/brandvägg på vägen ut till internet) är att avaktivera Windows Firewall... Den ställer till mer problem än den löser...

folke
2008-05-12, 13:00
Problemet löst, det var min dator som frågade efter min E-legitimationsfil på servern, där den inte låg.