handdator

Visa fullständig version : kanal sortering Relook 400s



paulbagh
2007-12-13, 09:26
en dum fråga kanske men jag hittar inte hur jag kan ändra placering på kanalerna i min relook 400s trots att jag har skapat en favorit lista också men hur ska jag kunna sortera kanalerna som jag vill
tack för alla svar

Balders-balle
2007-12-13, 09:47
en dum fråga kanske men jag hittar inte hur jag kan ändra placering på kanalerna i min relook 400s trots att jag har skapat en favorit lista också men hur ska jag kunna sortera kanalerna som jag vill
tack för alla svar
Prova med Deamboxedit

atomized
2007-12-13, 13:32
Det går naturligtvis att göra i boxen också. Jag kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde, men minns inte att det var speciellt krångligt.
Om man vill använda ett PC-program så varför inte PC Editor som är gjort för Relook? Där går det också.

paulbagh
2007-12-13, 14:15
har sökt som galning i boxen men hittar inget för att flytta kanalerna som man vill.
jag har laddat ner pc editor men kan inte använda den har du lite tips till mig så är jag tacksam

atomized
2007-12-13, 18:57
Om du startar PC Editor och går på Options -> PC Editor Settings... och lägger till din mottagare. Först går du på Manage Recievers -> Add och ger den ett namn och väljer typ. Sedan går du på Recievers väljer din mottagare och fyller i IP-adress lösenord m.m.
När du gjort detta kan du ladda ner databasen genom att gå på File -> Download Channel Database -> FTP Database Download "mottagarnamn". Det tar en liten stund att ladda ner databasen, när det är färdigt kommer kanallistan upp på skärmen. Längst till höger har du Favoritlistorna. Välj din Favoritlista så kan du dra och släppa kanalern i den ordning du vill.
När du är nöjd så laddar du upp databasen till boxen genom att välja File -> Upload Channel Database -> FTP Database Upload "Mottagarnamn".

paulbagh
2007-12-13, 22:41
Hej Atomized
Jag har gjort steg för steg som du sa men efter att jag är färdig men sorterat kanalerna som jag vil så trycker jag på Upload Channel Database och sen FTP Database Upload och sen trycker jag på start så står det Den nya kanalordningen måste sparas först. Vill du göra det så trycker jag ja då kommer det ett medelande det står om du laddar upp denna DB fil,så raderas DBn i STBn. vill du fortsätta ? trycker jag ja så ladar den till boxen då står det att det är klart efter att jag startat om boxen så är det samma skit ingen är ändrad . föresten jag kör PC editor 1.2.45 by jonDone om det har nån betydelse snälla hjälp.

K.K.
2007-12-13, 23:29
När du är i editorn skall du när du sorterat färdigt din favoritkanal högerklicka i listan och välja sort channels by favoritegroup och favoritgruppen samt huvudlistan blir i den ordningsföljd du valt.

paulbagh
2007-12-14, 17:59
Det går inte heller efter att jag sorterar kanalerna så högerklickar jag o väljer sort channels by favoritegroup så ändras det som jag vill men när jag ska skicka till boxen då är det smmma som förut .
Har det nån betydelse om jag har hårdisk i boxen eller ??

paulbagh
2007-12-14, 19:21
jag märkte en grej det är nåt i boxen när jag ta bort kanaler eller skappa favorit direkt i boxen sen saparar och går ur meny så reagerar den inte min ändring .har nångon nån tips börjar bli galen.

Jester
2007-12-19, 10:39
Glöm inte att trycka på knappen "Renumber" i PC-Editorn efter det att du sorterat klart och innan du laddar upp den nya databasen. Annars ändras inte ordningen

rioh
2007-12-19, 19:25
Jag har själv upplevt det du beskriver ibland när man uppdaterar db'n i 2.13.6

Prova att spara dina ändringar, avsluta PCeditor, starta den igen och ladda in db'n och se'n uploada, det brukar funka!

mvh
RiOh


Hej Atomized
Jag har gjort steg för steg som du sa men efter att jag är färdig men sorterat kanalerna som jag vil så trycker jag på Upload Channel Database och sen FTP Database Upload och sen trycker jag på start så står det Den nya kanalordningen måste sparas först. Vill du göra det så trycker jag ja då kommer det ett medelande det står om du laddar upp denna DB fil,så raderas DBn i STBn. vill du fortsätta ? trycker jag ja så ladar den till boxen då står det att det är klart efter att jag startat om boxen så är det samma skit ingen är ändrad . föresten jag kör PC editor 1.2.45 by jonDone om det har nån betydelse snälla hjälp.

paulbagh
2007-12-20, 23:18
det är fixat du tack