handdator

Visa fullständig version : TotalStopp Manuell Installation av "Addon version for all AB IPBox"



granit
2007-12-27, 11:17
Jag har följt teamet´s info på http://sfteam.anfy.cz hur man installerar:

"SF all in one panel to official AB Enigma image:"

1. Copy file "addon_version_powerpc.ipk" to folder /tmp in box
2. On RCU press blue button - red button - select Feed:TEMP - and press OK
3. Select "addon_version_powerpc.ipk" press OK and next green button
4. After install box rebooted automaticaly and ready to use all addons.

Mitt problem är att jag inte ens kan få punkt nr1 genomförd i Total Commander
trots att jag har kontakt med Relook 400S...

Jag får följande fel i Total Commander när jag försöker kopiera "addon_version_powerpc.ipk" från PC
till "/tmp " på Relook:

Exempel 1: "Den Angivna Destinationen O:\/\tmp är ogiltig!
Exempel 2: Error 553: Could Not Create File

Jag är helt lost kan man säga har mailat till teamet & även kollat på DenkTenk dock utan framgång.

Tacksam för svar så de interna kortläsarna kan hoppa igång snarast!

T-bird
2007-12-27, 22:11
Exempel 1: "Den Angivna Destinationen O:\/\tmp är ogiltig!
Exempel 2: Error 553: Could Not Create File



Skulle gissa på att du gör nått galet i ftp programmet, för det rödmarkerade katalognamnet ser ju helt fel ut, har svårt att tro att det kan heta nått med O:\ det ser ut som en windowskatalog

atomized
2007-12-27, 22:24
Skulle gissa på att du gör nått galet i ftp programmet, för det rödmarkerade katalognamnet ser ju helt fel ut, har svårt att tro att det kan heta nått med O:\ det ser ut som en windowskatalog

Nja, i det förträffliga programmet Total Commander så ser faktiskt sökvägen ut så där när man ansluter via ftp. Fast enheten kallas 0 (noll) så när jag connectar till min Relook med hjälp av Total Commanders ftp-funktion så blir den enhet 0 och sökvägen till tmp-katalogen (från Total Commander sett) blir 0:/tmp/

Jag vet inte varför det blir fel för granit? Prova att fylla i så lite som möjligt i Total Commanders inställningar. Du behöver inte fylla i något "Local Dir." eller "Remote Dir." Fyll bara i IP-adressen till Relooken och sedan blir du uppmanad att mata in user och password. Ansluter den då? I så fall kan du bläddra dig fram till tmp-directoryt i Total Commanders fönster.

T-bird
2007-12-28, 01:21
Där ser man :D
Det är väl för att jag aldrig lyckats bli vän med TC även fast jag försökt, har kolleger som inte kan komma nära en PC utan att först trycka in TC.

granit
2007-12-28, 12:06
så har jag släppt Total Commander helt & istället testade jag "FTP Commander Deluxe"
& där funkade det klockrent att föra över filen utan felmeddelanden, tack ändå för svar & ett suveränt forum.