handdator

Visa fullständig version : bildkvalite på DB?



steffo1231
2007-12-30, 07:07
Hej,

Behöver ny box att matcha min nya plasma och e sugen på en DB, av olika anledningar.. - undrar ett par saker ifall någon har tid att svara:

1)Jag undrar hur bilden är på en DB?
Är bild lika bra som på andra boxar, hade tänkt en 600 terrest-modell.

2) Finns det någon DB idag som kan hantera CD's HD-sändningar?
När marksänd HD kommer i vår är man rökt med en 600T eller finns det någon modul att köpa?

Gott nytt på er alla
/Steffo

40hz
2007-12-30, 12:32
köp en dm8000, den har hdmi.. men om du inte ska köra cardsharing eller ta emot fria (och en liten del betal) kanaler så kan du lika gärna köpa CD's egna hd box

wildone
2007-12-30, 13:31
köp en dm8000, den har hdmi..

Lite svårt när den ännu inte finns ute i handeln, eller har jag missat något under juldimman??

Såg nu att den finns att förhandsboka på dreambox-sweden.com men jag tvivlar på att den kommer på den här sidan semestern =)

Snouser
2007-12-30, 13:39
Den har funnits att förhandsboka i snart ett år..

T-bird
2007-12-30, 14:20
Min gissnining är att dm8000 ALDRIG kommer ut på marknaden och det beroende på att dom inte kommer att få dom nödvändiga licenserna.

Den skulle förmodligen inte lösa frågeställarens önskemål heller eftersom han efterfrågar en DVB-T mottagare.

Vi hamnar då i den stora gråzonen med gissningar o spekulationer, vilka HD kanaler kommer att finnas och vilken komprimeringsteknik kommer att användas?

Vi kan bara hoppas att dom väljer mpeg4 redan från början så att dom inte tvingar folk att byta boxar efter ett par år.

snake
2007-12-31, 10:28
Hej

Kvaliteten på bilden är lika bra som på alla andra boxar som t ex orginalboxar från Viasat och CD bortsett från HD boxar förståss. Det finns ingen modul att köpa till 600 boxen. Är du riktigt sugen och hoppas på den e.v kommande 8000 modellen, köp en 600 eller om du får tag på en 500 och ligg lågt.

//snake