handdator

Visa fullständig version : annan rauter påverkar kanalbytestid?



mr_richard
2008-01-24, 10:36
Ja, jag har bytt internetleverantör från bbb till telia, det fungerar bäst där jag bor med taskig adsl. Nu satte jag in zyxel routern jag fick av telia för att vara duktig och minimera tjatet om jag ringer deras support. Netgear som jag hade tidigare fungerade också bra iofs... Men Nu tar det kanske 10-15 sekunder längre att byta kanal och ännu längre mellan cd och via**t.

Det borde ju inte ha med routern att göra, den skickar ju bara koder. Måste vara vädret eller liknande, Eller?

matkoh
2008-01-24, 10:49
Hmmm.

Vad är en rauter ???? Menar du kanske router ?

mr_richard
2008-01-24, 11:45
Jag misstänker det, rajter eller rojter kanske. Känns inte relevant i sammanhanget dock. Men jag förstår ironin, lovar.
Eller är det en produkt av VVSMF? missar du en bokstav efter din prompt så fungerar inget. Är det så? Jag flyttar ju bara en mus, behöver inte kunna stava så bra då...

mr_richard
2008-01-27, 15:54
Ja, nu har jag bytt tillbaka till min netgear och allt flyter bra. Kanalbyten på 2 sekunder och inga frysningar. Skumt men sant.

RolandS
2008-01-27, 19:02
Ja, nu har jag bytt tillbaka till min netgear och allt flyter bra. Kanalbyten på 2 sekunder och inga frysningar. Skumt men sant.

Jag ser att du har...
"min box är en dgstation relook 400s jag kör cs med cd och via*at"

1. Fungerar båda mottagarna med CR?
2. Vilken firmware har du?
3. Får du undertexter i bild och vid inspelning?
4. Vilken hårdiskfabrikat har du?
5. Skall hårddisken vara formaterad fat32?

mr_richard
2008-02-06, 10:44
jag har ju redan svarat på en del via pm, men kan klargöra att med cardsharing har jag inga kort i denna box. Dom sitter i en annan box och koden kommer via tp kabel.

Appropå undertexter. Jag får de texter som är på kanalen. Många skumma varianter på kanaler jag har har jag inga undertexter på dock.

Och disken formaterade min box själv efter att ha frågat mig först. Jag har dock haft en del strul där. Den enda som fungerat var en gammal 80gd 3,5" som lät så mycket att jag kasserade den, sen har jag inte orkat få igång flera diskar. Jag har en ny 2,5a liggandes som inte vill gå igång. Jag ska kolla den i andra datorer för att se om felet är mitt eller diskens.

Återkommer när och om jag får den att fungera.