handdator

Visa fullständig version : köpråd till platt-tv 10 - 15 tusen



luc1fer
2008-02-02, 18:33
ska köpa en lcd tv eller plasma för 10 - 15 tusen. Men jag vill inte göra av med onödigt mycket pengar :). Så jag söker efter den mest prisvärda inom det intervallet.
Jag ska ha den mycket kopplad till datorn för att kolla på film från den så då är nog lcd att föredra om jag förstått det rätt. Men kanske en plasma funkar lika bra?
Har nån nåt förslag på tv? :thumbup:

matkoh
2008-02-02, 18:56
Hmmm.

Kolla in www.swedx.se

admin
2008-02-02, 19:19
själv skulle jag aldrig köpt en swedx (förutom om jag hade en timrad stuga eller nåt å vill ha en "trätv" där)

Nä jag tycker att du ska kolla på www.prisjakt.nu (http://www.prisjakt.nu) och göra en sökning och kolla på betyg å sådär där.

matkoh
2008-02-02, 19:29
Hmmm.

Smaken är som baken, jag är mycket nöjd med min 40".

admin
2008-02-02, 19:30
så sant, sen lossnar kallödningen och ljudet försvinner.

Nä köp nåt riktigt märke när du ska köpa, samsung, sony eller nåt av dem.

luc1fer
2008-02-02, 20:05
mjo har kollat lite på prisjakt. LG 42LY95 verkar vara intressant för runt 13k. Det lutar åt att man köper en LG, Sony,Sharp, philips eller samsung:D, alltså nåt "känt" märke.

Swedex är inte ett alternativ å då är det inte beroende på designen.

Men ni rekommenderar inte plasma då? om vi bortser från inbränningar.

admin
2008-02-02, 21:25
Personligen hade jag nog köpt en lcd.
Svårt att säga vad som är bäst, beror på lite vad man ska ha den till, men då du ska ha den till datorn å sådär, kan du köra på en lcd-tv. Det spelar väl inte egentligen så stor roll, ta det som känns bäst :P

luc1fer
2008-02-02, 23:53
hehe jovisst är det så. man letar efter den perfekta tvn "för just dig" och den finns säkert där ute, men i slutändan får man nöja sig med den man köper, och har man tur så är den tvn du köpt så nära den perfekta till dig som möjligt. :)

CharlieX77
2008-02-03, 09:29
Köpte en lcd LGlc55 42´ i mitten av december och är oerhört nöjd med den, svart är svart vitt är vitt och helt enkelt kanonbra bild med inte allt för mycket justeringar från fabriks inställningarna, och faktiskt inga som hellst problem med skuggningar eller något sådan när man tittar på sport som kan vara en fara vid sämre lcd apparater