handdator

Visa fullständig version : Mac i PC



StarMike
2008-02-06, 09:10
Jo det går. Det går att slänga in Mac OS X eller nyare i en PC. Jag startar en ny tråd om detta istället för att bumpa en två år gammal.

Dock krävs det att processorn stödjer SSE2 eller högre. Hur det ligger till med dualboot kan jag inte svara på. Men det är bara att slänga in skivan. Tror man först måste formatera i FAT32 för att få det att funka. Det finns beskrivet mer i detalj runt om på nätet. Fördelar? Ja, mångt mycket stabilare system än Windows. Finns väldigt få virus/trojaner till OS X och du måste vara en klant för att kunna installera ett virus. Det mesta finns med från början t.ex. Apples version av Office m.m.

Kalle_P
2008-02-06, 13:30
@StarMike

Har du en sådan installation igång?

Mvh Kalle

StarMike
2008-02-06, 21:41
Nej, tyvärr. Min processor är lite för gammal. Den stödjer bara SSE :(

Men det är datorbyte på gång i år (ekonomisk fråga) så ska jag testa. Det blir en Mac och en PC.

husa550
2008-02-24, 10:20
Har kört OSX på PC och det funkade förvånansvärt bra faktiskt!
Har en Blåtandsdongle som har varit halvt omöjlig att installera i xp och vista, men i osx hoppade den i gång utan problem.
Det är ganska specifika hårdvarukrav för att få det att funka bra och jag hade inte det rätta grafikkortet så det begränsade mig.
Annars hade jag nog kört det fortfarande.

http://www.osx86project.org/

Där står allt som man behöver veta för att komma i gång med osx på en pc.

Min PC som jag körde det på har följande innehåll:
P4 HT 3,4mhz, 1024ram, 200+300gig hdd, ati x800 pro, det ska helst vara ett x1600 grafikkort för att alla finnesser ska funka!