handdator

Visa fullständig version : Inspelning från annan än aktiv kanal



beercan
2008-02-10, 08:39
Hej!

Går det att titta på en kanal och spela in på en annan med en dm600 och comhem?
Har förstått att på sat så går det om de använder samma frekvens men hur ser det ut i kabeltv?

Mvh
BC

snake
2008-02-10, 10:22
Hej

Det kan gå i 600 men inte säkert. prova får du se. kabelboxen är ju nästan jämförbar med marksänd (boxer) där flera kanaler delar samma frekvens (mux). Däremot saknar väl 600 boxen stöd för inspelning på annan kanal än aktiv. Jag har inte testat comhem, däremot funngerar det inte när jag kör från satellit trots att jag tittar på samma transponder. Jag får felmeddelande.

Testa

//snake

nillon
2008-02-12, 10:48
På min Dreambox 600 (T-modellen) med PLi Iolite (www.pli-images.org) fungerar det utan problem, förutsatt att man håller sig inom samma mux såklart.

spokryttare
2008-02-12, 15:22
Hej

Det kan gå i 600 men inte säkert. prova får du se. kabelboxen är ju nästan jämförbar med marksänd (boxer) där flera kanaler delar samma frekvens (mux). Däremot saknar väl 600 boxen stöd för inspelning på annan kanal än aktiv. Jag har inte testat comhem, däremot funngerar det inte när jag kör från satellit trots att jag tittar på samma transponder. Jag får felmeddelande.

Testa

//snake

Det går att se en kanal inom samma transponder på en 600S, dock så måste du kryssa i en inställning för att det skall fungera. I PLi gör man det under softcamd setup, på Gemini gör man det under expert inställningar har jag för mig.