handdator

Visa fullständig version : HD mottagare till CD.



schteff
2008-03-06, 03:17
Hej,

nu när CD inkluderar HD i familjepaketet så känner man sig förpliktigad att köpa en HD-mottagare.

Idag har jag en combobox, jag har en kabel från parabolen men två så kallade lnb.

Först och främst,

om jag skall ha en mottagare med inspelningsfunktion och kunna kika på TV samtidigt så antar jag att jag måste ha två signaler och om jag har fattat det rätt så ligger de troligtvis på olika frekvenser och då måste man ha två lnb, vilket jag har men bara en kabel. Jag är helt ny på det här med parabol då jag är mer inriktad på ethernet :).. Men jag antar att man måste ha två kablar, och då måste jag dra en till kabel i röret på 20mm, som ligger säkert på närmare 30 meter, och det är ju en utmaning, snudd på omöjligt, finns det något annat sätt? Och om det gör det sätter det ev. krav på mottagaren?


Nu till mottagaren,

när platt-tvn inhandlades för närmare 2 år sen så tänkte inte jag på ny dvd eller mottagare utan hoppades på att det snart skulle komma riktigt bra mediacenters, det verkar åtminstone finnas hårdvara även om det verka brista i mjukvaran, har ni några tips på vad man kan bygga?

Om man skall köpa en vanlig BOX.... så finns det många mindre attraktiva, men EN jag fastnade för heter Hyro 9000, specmässigt och utseendemässigt så verkar den trevlig men vet ju inte hur den fungerar i verkligheten med CD och epg, textning och allt sånt...

Någon som vet eller övriga tips...

tack på förhand.

Snouser
2008-03-06, 11:52
[.....]när platt-tvn inhandlades för närmare 2 år sen så tänkte inte jag på ny dvd eller mottagare utan hoppades på att det snart skulle komma riktigt bra mediacenters, det verkar åtminstone finnas hårdvara även om det verka brista i mjukvaran, har ni några tips på vad man kan bygga?[.....]

Ta och köp en Popcorn Hour, den är billig och sedan så slipper du bygga en själv.

T-bird
2008-03-06, 17:08
schteff:

Titta på Vantage 7100, det är samma innehåll i den som i Hyron det är bara orginalmjukvaran som skiljer.
Lägre pris, snabbare med fw utvecklingen (går att använda till bägge), i mina ögon snyggare.
Problemet som hela den här familjen har (det finns fler mad andra namn) är att du inte får med dig texten om du ska spela in från C+

Och du behöver byta LNB till ett twin och dra ned en sladd till.

Annars håller jag med Snouser om att en Popcorn är oerhört prisvärd som mediaspelare, men om du vill diskutera det så starta en ny tråd i lämplig avdelning