handdator

Visa fullständig version : Viasat=lurendrejeri



smille
2008-03-13, 20:47
Nu är det fanimej dags att få stopp på Viaspratts lurendrejerikampanj - Underhållning på Dina villkor - .
Jag ringde skitföretaget och ville boka ENDAST Golfkanalen, på mina villkor, men stolpskottet som svarade sa att det var endast möjligt om jag samtidigt skrev på för basutbudet (179 spänn/m). Alltså gäller inte MINA villkor, utan bluff-företagets.
Protestera. Ring dom jävlarna om och om igen och tjata om bokning av kanaler enligt deras jävla reklam.
Jag har anmält deras reklam till KO och hoppas att många fler gör detsamma.:evil:

trollhattan
2008-03-13, 21:04
säger ju sig självt att du inte kan beställa BARA 1 kanal lixom , omkostnaderna blir ju enorma för viasat gentemot den lilla summan du isåfall skulle vilja betala för 1 kanal..

Finns inga företag som inte vill gå md vinst.

smille
2008-03-13, 21:37
säger ju sig självt att du inte kan beställa BARA 1 kanal lixom , omkostnaderna blir ju enorma för viasat gentemot den lilla summan du isåfall skulle vilja betala för 1 kanal..

Finns inga företag som inte vill gå md vinst.
Jamenförfan läs vad jag skriver. Kampanjen som viasat driver heter ju "på dina villkor". Det anser jag vara falsk marknadsföring, med hänvisning till mitt tidigare inlägg.
Att sen comhit har blivit ett forum för operatörerna istället för användarna är ju en helt annan sak. Reklam kanske?

DennisOlof
2008-03-13, 22:12
Förstår att du är arg. Viasat gör inte fel.

Däremot är ju mycket reklam idag SNEDVRIDEN och lurig, man måste läsa avtalen och kolla vad som gäller. Samma sak på elgiganten och andra ställen.

Det är synd att dom inte tagit i ordentligt och stoppat dessa fula reklamer, t.ex. att dom ständigt pratar om mobiltelefoner för 1kr. Det är ju bara bullshit, alla vet det och ändå får dom fortsätta göra sådan reklam.

Man kan abbonera på bara en kanal men det gäller endast samfälligheter, privatpersoner kan inte skaffa bara en kanal. Man måste alltid köpa paket, det gäller alltid påstår jag.

K.K.
2008-03-14, 06:12
Viasat kör med falsk marknadsföring. Jag tänker främst på radioreklamen för Viasat där en person vill köpa en papegoja och är tvungen att köpa en katt också för att få papegojan.

Så om företaget skall leva upp till sin reklam skall de också leverera enskilda kanaler till privatpersoner, annars skall de sluta med sin felaktiga marknadsföring. Det kan väl inte vara så svårt att sälja golfkanalen eller någon annan valfri kanal för 129:- i månaden, dvs samma pris som det billiggaste paketet kostar.

kronblom
2008-03-14, 16:07
Trots allt så är det frivilligt att teckna abb. ......än så länge, men på mediaföretagens villkor. :-D

richard_roe
2008-03-14, 17:51
Jag håller med smille om att leverantören erbjuder att teckna abbonemang på kundens villkor så borde det vara kundens villkor som gäller.

Jag undrar vad dom svarar på en rak fråga som "Kan jag teckna abbonemang på mina villkor" ifall man ringer deras kundtjänst.

toks
2008-03-14, 18:07
säger ju sig självt att du inte kan beställa BARA 1 kanal lixom , omkostnaderna blir ju enorma för viasat gentemot den lilla summan du isåfall skulle vilja betala för 1 kanal..

Finns inga företag som inte vill gå md vinst.



hhmm, hos skitföretaget comhem går det att beställa 1 kanal så varför skulle inte viasat också kunna erbjuda det?

Atrix
2008-03-16, 16:03
säger ju sig självt att du inte kan beställa BARA 1 kanal lixom , omkostnaderna blir ju enorma för viasat gentemot den lilla summan du isåfall skulle vilja betala för 1 kanal..

Finns inga företag som inte vill gå md vinst.

Detta är humbug, trollhättan. En kund som endast abonnerar på en kanal är fortfarande en bra affär för Viasat. Smille kommer att bli tvungen att betala kortavgifter, och det är dessa avgifter som Viasat använder för att få administrativ kostnadstäckning. Däremot ser de såklart en möjlighet att tvinga kunder med specifika intressen att teckna abonnemang som de ej är intresserad av. Viasat är än mindre på kundens villkor nu än innan de drog igång den nya kanalpaketsstrukturen.

Lycka till med KO, Smille.

greven
2008-03-17, 14:12
ja på dem bara säger ja med,ja skulle inte tveka om ja haft intresse att köpa något av dem,men nu har ja (skiten comhem) som någon skrev och där kan man välja mer en hos de andra fast de andra lovar guld å gröna skogar, när comhem strular ringer ja å skäller ut dem tills ja får som jag vill ,å det funkar till 99,5%.viasat kan börja tänka om eller se skeppet sjunka.

music4keep
2008-03-17, 22:35
Nja, MFL och direktivet om otillbörliga affärsmetoder är ganska tydligt i det här fallet. Marknadsföring ska vara tillbörlig, d.v.s. säger ett företag i sin marknadsföring att något är på kundens villkor och det inte framgår annat av marknadsföringen vid en första anblick får det inte förekomma villkor för att kunden ska kunna genomföra ett visst köp, t.ex. Golfkanalen. Jag skulle rekommendera att spela in reklamen, eller göra en screen från deras marknadsföring om den är på internet och skicka till konsumentverket@konsumentverket.se så tror jag nog att det skapas ett tillsynsärende på detta.

Sista_Bossen
2008-03-18, 13:54
Nu är det fanimej dags att få stopp på Viaspratts lurendrejerikampanj - Underhållning på Dina villkor - .
Jag ringde skitföretaget och ville boka ENDAST Golfkanalen, på mina villkor, men stolpskottet som svarade sa att det var endast möjligt om jag samtidigt skrev på för basutbudet (179 spänn/m). Alltså gäller inte MINA villkor, utan bluff-företagets.
Protestera. Ring dom jävlarna om och om igen och tjata om bokning av kanaler enligt deras jävla reklam.
Jag har anmält deras reklam till KO och hoppas att många fler gör detsamma.:evil:


Det känns ju rätt överdrivet att anmäla till KO bara för att deras slogan säger "underhållning på dina villkor"
Min katt åt inte whiskasmaten jag köpte, trots att tV-reklamen sa att han skulle äta det om han fick välja själv.

ikea-lampa
2008-03-23, 21:55
ja på dem bara säger ja med,ja skulle inte tveka om ja haft intresse att köpa något av dem,men nu har ja (skiten comhem) som någon skrev och där kan man välja mer en hos de andra fast de andra lovar guld å gröna skogar, när comhem strular ringer ja å skäller ut dem tills ja får som jag vill ,å det funkar till 99,5%.viasat kan börja tänka om eller se skeppet sjunka.

du säger att du skäller ut dem tills du får som du vill, och vad skulle det vara? (nyfiken):thumbup: