handdator

Visa fullständig version : Ej fungerande 500-C



moose11
2008-03-14, 11:18
Har en 500-C som inte vill starta längre...När jag knäppte på boxen i går så blinkade gröna lampan i fronten och signalen var dålig, sedan blev det sämre och sämre och nu lyser den inte alls. När jag sätter i strömsladden så blinkar det en gulaktig lampa inuti boxen ett tag samt att lampan i den optiska ljudutgången blinkar till. Har absolut ingen aning vad det skulle kunna vara för fel så jag är oerhört tacksam för svar. Har ingen garanti på boxen så det blir till att köpa en ny om det inte går att fixa själv....:confused:

Tack på förhand

Tobbe

peon99
2008-03-14, 11:28
jag tror nog att din nätdel har pajat. Dom brukar bli dåliga har jag läst.. Prova en annan om du har möjlighet.

moose11
2008-03-14, 12:27
ok, antar att dom kostar en del också. Kanske lika bra att köpa ny box eller har du nåt tips var man kan köpa?

moose11
2008-03-14, 13:02
Alltså nu tror jag att jag kan ha missuppfattat ditt svar...Jag har alltså provat med en ny strömsladd med nätadapter om det nu var det du menade, eller menade du nåt som sitter i boxen? Ursäkta en novis...;)

matkoh
2008-03-14, 15:44
Hmmm.

Köp en ny nätdel från ex. Classe. Kostar 2-400:- Och se till att köpa en nätdel som klarar MINST 2 A vid 12 Volt, gärna 3-4 A.

moose11
2008-03-14, 20:25
Nu startar boxen igen med min gamla nätdel, men den "hänger" sig när bilden ska komma igång och den gröna lampan börjar lysa svagare...Jag provade med min grannes nätdel men det blev samma fel. Kan det fortfarande vara idè att köpa ny nätdel från classe och prova eller är det nåt annat fel? Hade nån fundering om att den stått och blivit för varm då den stått ovanpå min htpc och inuti en tvbänk med bara nån cenimeter till tak....

moose11
2008-03-17, 12:28
Provat ny nätdel 3,8A från Classe utan resultat...nån som har någon annan idè vore jag tacksam!

burken
2008-03-20, 17:39
Är det några kondensatorer som ser konstiga ut, som om de är bulliga på toppen istället för platta? Det är inte alltför ovanligt att kondensatorer av dålig kvalitet går sönder.