handdator

Visa fullständig version : Avinstallera Norton Antivirus



toks
2008-03-14, 21:35
Tänkte köpa en HP dator och säljaren sa att det är Norton installerat på datorn, skulle visst funka i 60 dagar.

Då jag inte vill betala för nåt virusprogram, använder Avast gratisversionen och det funkar kanon, har hört att det kan vara problem att avinstalera Norton, nån som vet mer om det, vore tacksam för svar, tack.

admin
2008-03-14, 22:03
Tror jag inte ska vara några som helst problem. Du får väl se när du får datorn. Kan inte tänka mig att norton är svårare än nåt annat program att avinstallera. :)

T-bird
2008-03-14, 23:35
Norton är ett virus (har man fått in det så är det ett helsike att få bort)

Om inte vanlig uninstall fungerar så har symantec egna removal program, välj bara din version.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

James Bond
2008-03-17, 15:01
Gjorde själv misstaget att installera norton på en laptop. Norton tog så mycket kraft från datorn så det var precis att datorn orkade avinstallera skiten men det gick att avinstallera med windows egna avinstallationsprogram.

janbananfan
2008-03-21, 21:38
Jag har avinstallerat Norton Internet Security (där antiviruset ingår) utan problem via Windows "Lägg till / Ta bort program". Men det tog en jäkla tid pga alla filer...

Gizmo
2008-03-22, 22:26
Hadde även jag Norton på min bärbara men det tog så inni bombens mycke kraft så jag avinstallerade det med Absolute Uninstaller så att ALLA filer försvann, sedan in med Nod32, nu rockar ju burken igen =)

ikea-lampa
2008-03-25, 13:13
Hadde även jag Norton på min bärbara men det tog så inni bombens mycke kraft så jag avinstallerade det med Absolute Uninstaller så att ALLA filer försvann, sedan in med Nod32, nu rockar ju burken igen =)

Jag har nod32 på min burk också, ingen bärbar, när jag loggat in på windows (angett mitt lösenord) så kommer jag in på windows och sedan kommer nod32-start-bild, du vet nog vilken jag menar, och det tar en jävla tid innan den försvinner, cirka 1 minut, och för oss datornördar är ju det en livstid :) Irriterande är det iaf, upplever du samma sak?;)

admin
2008-03-25, 13:28
Jag har nod32 på min burk också, ingen bärbar, när jag loggat in på windows (angett mitt lösenord) så kommer jag in på windows och sedan kommer nod32-start-bild, du vet nog vilken jag menar, och det tar en jävla tid innan den försvinner, cirka 1 minut, och för oss datornördar är ju det en livstid :) Irriterande är det iaf, upplever du samma sak?;)

Förmodligen kan du stänga av den genom att gå in och kolla på nod32's options/settings. Borde finnas nåt "show splash screen" eller nåt som du borde kunna stänga av/kryssa ur.

ikea-lampa
2008-03-25, 13:51
Förmodligen kan du stänga av den genom att gå in och kolla på nod32's options/settings. Borde finnas nåt "show splash screen" eller nåt som du borde kunna stänga av/kryssa ur.

Tack :D

Gizmo
2008-04-01, 23:25
Nope inget sånt problem för mig =)

sahaya
2011-03-03, 05:33
i think its not that complicated to uninstall the antivirus. try it in a usual way.