handdator

Visa fullständig version : Tv kort



arsenal
2008-03-22, 11:08
hej hej.

vad för tv kort är att rekomendera vid cardsharing. det skilljer ju ca 1000kr mellan olika tv kort beroende på vad du har för ut/ingångar.
men eftersom jag får mina koder från en server så krävs ju ingen kortplats.
det räcker ju med vilket skitkort som helst för ca 100 spänn eller?, dvs så länge det är dvb-t.
eller hur ska man tänka?
är det bättre kvalité på andra kort bara för att det är dyrare eller är det bara ut och ingångar som styr priserna?

tacksam för svar.

islander
2008-03-22, 11:20
Utgå från vilket program och framförallt i vilket operativsystem du skall använda kortet och välj därefter ett som du fått bekräftat att det fungerar bra.. De billiga korten kan ju kräva bättre signal, men jag har kört mina kort på en 15 år gammal antenn utan problem.

arsenal
2008-03-22, 11:32
okej, okej.
tänkte utgå ifrån, xp samt progdvd eller mytheatre.
men hur vet man om kortet stödjer ett program?
är det bara att chansa?

T-bird
2008-03-22, 11:41
Det är som vanligt, gör hemläxan först och handla sen.
Dvs alla program har dokumentation på vilka kort som stöds, läs den.

arsenal
2008-03-22, 11:54
okej, hade ingen aning om det.

är det nån som kanske kan rekomendera nåt kort som funkar på progdvb eller mytheatre? prisvärt med bra bild. det är ju mycket bättre att lyssna på er som kör cardsharing till datorn, eftersom ni vet vad som är bra och inte. ska man köra USB eller PCI. som sagt så vet jag ingenting.

tack på förhand

atomized
2008-03-22, 13:49
USB eller PCI spelar inte så stor roll. Det beror på dig om du vill ha kortet internt i burken eller på utsidan. Båda varianterna fungerar bra.
Se till att du får ett kort med drivrutiner som har BDA-stöd. Då stöds kortet automatiskt i ProgDVB m.fl. program. Jag har testat tre olika kort och USB-pinnar som alla har fungerat. MSI Sky 580, Asus P7131 Dual och Anysee E30.

arsenal
2008-03-22, 18:18
okej tack så mkt för svaren.
får väll bli MSI Sky 580. kan ju vara skönt med usb då ja bor i två olika hushåll. smidigt och enkelt.

arsenal
2008-03-24, 17:13
har beställt ett "HAUPPAUGE WINTV NOVA-T STICK DIVERSITY"

verkar vara ett bra kort till ett bra pris.
står desutom att Progdvb stödjer kort från Hauppauge. så nu hoppas jag bara att jag inte har gjort något misstag :S
hehe