handdator

Visa fullständig version : Konstigt ljudproblem



c-larsson
2008-03-26, 20:21
Jag har haft dreambox i närmre 1,5 år nu och använder för närvanande en DM 600 PVT-s med Gemini och CCcam.

Mitt problem som dök upp för någon vecka sedan och det som händer är att när boxen har varit igång ca 10timmar så ballar ljudet ur. Är det stereoljud så får alla en väldigt lustig basröst och är det 5.1 ljud så försvinner det helt. Displayen på förstärkaneren får fnatt när det är 5.1 och börjar blinka och ha sig för att den inte fattar vilken typ av ljud det är som kommer.

Det enda som tycks hjälpa är en omstart, men det kommer tillbaka efter några timmar igen. Har till och med flashat om med senaste Gemini-imagen till 600:an men problemet återstår.

Min första gissning är att det är någon form av minne eller ljudbuffert som blir överfull eller liknande, men vad vet jag. Någon som vet vad detta beror på så är jag djupt tacksam.

c-larsson
2008-04-03, 20:18
Okej, det verkar inte som om någon vet vad felet kan vara.

Då kan jag meddela att det har blivit värre. Nu är det inte bara ljudet som ballar ur utan hela boxen blir helt oanvändbar. Det ända som hjälper är att dra ur sladden.

Dessutom har tiden efter en omstart som den är användbar gått ned till ca 4timmar.

Min misstanke är hårdvarufel, någon som har någon teori eller känner igen sig?

matkoh
2008-04-04, 04:44
Hmmm.

Visst boxen är paj. Byt ut den.

minm
2008-04-25, 11:51
Kollar man på datumet så verkar det som om vi fått samma problem samtidigt? Jag får köra en reboot varje dag för ett tag sedan var det bara ibland.