handdator

Visa fullständig version : Programkort från bredbandsbolaget.



trollhattan
2008-03-28, 18:15
Tänkte bara tala om att Viasat kortet man får om man tecknar IPTV från bredbandsbolaget också funkar utmärkt på Sattelit (Sirius).

Testat av mig precis :D

Undrar om man på något sätt kan få ett extra kort från bbb (viasat) och på så sätt kunna utnyttja 2 tv apparater.

Hejsan_
2008-03-28, 20:19
Är det inte så att Bredbandsbolagets utbud skiljer sig lite från satellit? T.ex så finns inte Cartoon Network i BBBs utbud, medan det finns på satellit? Fungerar även dessa kanaler?

trollhattan
2008-03-28, 20:57
jag har inte kollat så noga men exempelvis Tv4 Sport (inte med i bbb's utbud) fungerar inte...

Alla kanaler som bbb har i sitt utbud funkar på parabolen också.

gump
2008-03-28, 23:57
tele2 har ett kabeltv nät. är de någon som vet om något satelit kort går på dessa kanaler? t.ex.. CD eller viasat kort ? de har juh båda utbuden på tele2 korten.. jag antar inte. men om någon vet så vore det grymt bra att veta.

trollhattan
2008-03-29, 10:54
tele2 har väll sina egna programkort va?

Hoss bbb får du ju ett kort som det står viasat på.

Efter tterligare testande så fick jag bild på Hallmark,3+ och sporadiskt på tv1000 east .
Playhouse disney och det olika mtv kanalerna (DK,NO) fungerade inte.

gump
2008-04-01, 10:28
inte vet jag. jag har inte kabelnätet hemma hos mig inte på hela orten tyvärr..någon som vet vilket krypterings system de kör då ? han har ett kort och en humax box. jag vill mena att han sa att de var ett kort som de stog tele2 på. visst de kan juh ha en egen logga på sina kort annars.och är lite jobbigt att åka 10-15 mil för att kolla vad han har för något.

är det ingen som vet/testat?

_age_
2008-04-01, 11:24
Tänkte bara tala om att Viasat kortet man får om man tecknar IPTV från bredbandsbolaget också funkar utmärkt på Sattelit (Sirius).

Testat av mig precis :D

Undrar om man på något sätt kan få ett extra kort från bbb (viasat) och på så sätt kunna utnyttja 2 tv apparater.

det går inte att ha någon form av kortdelning då?

gump
2008-04-01, 12:17
de är väl det de gör. förutsatt att man har boxar för ipTV?möjligt annars att bruka sig av season interfaces här, dela kortet i en datorserver och köra på season i iptv boxarna..är inte så insatt i det det här med ipTV.. men eftersom kortet fungerar på satelit(samma lika CWs/ecm/EMM). borde man annars kunna dela de på satelit boxar.

edit:de kanske inte är testat på satelit ???? hur som helst. var de väl förmodligen testat i något av de 3 standardena C/T/S vad jag fattat

t.ex har väl kabelnätets CD fungerat för satelit om jag inte fattat fel

T-bird
2008-04-01, 15:56
Tele2 har precis som comhem egen kodning och dom kör också med conax.

Tele2 kan med andra ord bara delas med andra Tele2 abbonenter.

gump
2008-04-02, 12:20
Tele2 har precis som comhem egen kodning och dom kör också med conax.

Tele2 kan med andra ord bara delas med andra Tele2 abbonenter.

okey bra!. comhem pairar inte dom HD kanalerna till sina boxar idag förutom svt HD har jag för mig? någon som vet om tele2 gör desamma eller pairar överhuvudtaget? det låter som det blir en dreambox med utbytbar tuner då de kommer att bli en flytt till hus om ca 1 år.(och de va inte jag som bor vid tele2 nätet)

trollhattan
2008-10-08, 15:01
Bumpar denna lite och undrar om någon vet om man kan få ett extra kort av BBB ?

Eller om det kanske går att dela på ett videoguard kort på ett inte alltför dyrt sätt?

Spidde
2008-10-08, 19:19
Om bredbandsbolagets kort funkar på satellit funkar satellit kortet på bredbandsbolaget då?

TouchMan65
2008-10-09, 04:06
Låter ju najs att BBB-kortet även funkar för Vias*ts parabol. Men hur går det då med låsningen av boxen till kortet?

trollhattan
2008-10-09, 08:51
Jag använde en dragonmodul till testet och tog box-id från bbb boxen till modulen.

kattlukt
2008-11-06, 08:00
Jag använde en dragonmodul till testet och tog box-id från bbb boxen till modulen.Hej! Jag är nybörjare gällande digitaltv osv. Har beställt BBB-TV genom adsl.
Går det att stoppa in ett kort(camodul?) i htpc:n och köra genom den?

trollhattan
2008-11-06, 09:27
Nu gissar jag bara, men tror inte det finns några kort för iptv...
Så isåfall måste du ha en parabol och ett DVB-S kort med uttag för modul och även en dragon cam.

kattlukt
2008-11-06, 17:23
Ok, det var ju synd.. Tack för hjälpen!

kattlukt
2008-11-08, 12:14
Har varit och hämtat ut min mottagare nu och blev väldigt förvånad av att kartongen bestod av en en nätverkskabel och en manual till fjärrkontrollen.
:evil:
Någon har stulit mottagare och fjärrkontrollen ur kartongen!
Det kan ju bara vara chaffören eller de som jobbar på kiosken som lämnar ut paketen som har snott skiten. Eller hur fungerar det?

MORR!!!