handdator

Visa fullständig version : Miraclebox?



Pette_rsson
2008-04-10, 14:46
Vad är miraclebox för något?

Finns på digitalboxen.com en box som heter miraclebox m500s.

Finns det några imager till denna och vart isåfall?

Någon som provat hurpass bra den fungerar?

T-bird
2008-04-10, 17:19
Gissar på att det är en klon/kopia av en DM500

gump
2008-04-11, 08:28
den kommer faktiskt med en egen miracle imgage. deras lösen är självklart "miracle" enl annat forum. men fullt kompatibel med dreambox enl återförsäljaren. så jepp visst är de en klon/kopia. med den skillnaden att de har en egen mjukvara.

FreeView
2009-07-30, 19:57
Jag skulle nog enligt min mening säga att den är bättre. Funderade själv på en dreambox, men enligt flera källor som användt båda...har föreslagit miracleboxen.
Den är billigare också!

Niska
2011-11-15, 18:13
Gammal tråd, men ämnet är fortfarande aktuellt.
Köp inte miraclebox, den är billigare och sämre.

Konstigt nog är även HD bilden betydligt sämre på Miraclebox än på dreambox.
Kanal listorna är krångligare och webinterfacet är sämre.
Det är ett mycket begränsat utbud av plugin/program och kanalediterings programet till PC är inte någon höjdare.
Freetv+ på miraclebox är dock riktigt bra, det är smidigt att titta på tv via t.ex. SVT Play så du kan titta på nyheterna
eller något program. EPG importering via nätet fungerar också bra. Mediaspelaren är helt ok (med undantag för HGD bilden).
Men Dreamboxarna är i en egen klass och avsevärt mycket bättre...

Vill du inte ha en HD box är fortfarande Dreambox Enigma boxar bättre än deras Enigma2 boxar.
Men jag kommer aldrig köpa några Miracleboxar igen, det är helt enkelt inte värt det.
(HD känns inte som HD på miracleboxen, enorm skillnad mot en dreambox 800 SE)
En box som man ska använda i flera år får i mina ögon kosta några kronor extra (konstigt nog är det är värt det)