handdator

Visa fullständig version : Samma deskkey?



Hugleik
2008-04-16, 19:31
Vad händer om en annan person, i ett annat nätverk använder samma deskkey som en själv?

har nämligen lånat ut mina config filer, så denne person skall få en hint om hur man sätter upp servern.

Men när han väl fått igång sitt eget nätverk så har TV1000 börjat hacka och strula med signalerna för mig.
Trodde det var min serverbox som strulade, men sen fick jag veta att det andra nätverket hade samma problem.

Har tidigare skrivit en tråd (som någon moderator kanske kan ta bort, då det nästan blir ett dubbelinlägg) om det var någon som hade problem med ComHem och DB vid just dessa kanaler, men sedan kom jag på att problemen uppstod ungefär samtidigt som jag fick nyheten att den andra killen fick igång sin Dreambox.
Andra kanaler fungerar perfekt, bara vissa som strular, och det är precis samma kanaler för den andra killen.

Kan dessa saker ha något med varrandra att göra?

Kör DB500c
Gemeni 6.2
NewCS 1.30
MgCamd 1.24

(har fungerat riktigt bra, tills nu)

peppes
2008-04-16, 21:22
hej. har inte med det att göra, hans server har ju inte samma externa ip. så felet ligger hos dej. kolla så han bytt till sitt ip i newcand, om inte så är han ju i din server :-)

Hugleik
2008-04-16, 22:12
=)
men borde inte alla kanaler drabbas då?