handdator

Visa fullständig version : Elgato Eyetv+ newcs problem med EN mux



lidning
2008-04-23, 21:22
Kör newcs 1.5 på en windowsburk, Phoenix usb kortläsare med Boxerkort, ver 3.0


På macbooken kör jag Eyetv 2.52, även 3.0 med eyetvcamd plugin.
Mottagaren är en elgato DTT usb stick

Installera förra veckan, fick igång det relativt enkelt, fungerara perfekt hela helgen
men igår tisdag så kan jag inte titta på kodade kanaler som ligger i mux 4, alla andra kodade som okodade rullar på som vanligt.
Har glott på loggar så ögonen blöder, det jag tror är att Eyetvcamd inte förnyar ECM som det är tänkt, när jag ställer mig på en kodad kanal i mux 4 får jag bild, den förnyar ECM vid kanalbyte. men sedan efter ca 1 minut så lägger kanalen av.
Ingen ny ECM alltså, helt dött i kommunikationen verkar det som

byter jag kanal till en annan mux (ej mux4) med kodad kanal, och sedan tillbaka
så är bilden där igen, men bara för en minut....

Tittar jag på kodade kanaler i någon av dom andra Muxarna (ej mux4) så förnyas ECM ganska exakt var 20 sekund.och det fungerar utmärkt

Frågan är, vad tusan har hänt? har teracom ändrat något? har installerat om eyetv samt sökt om kanaler, testat med olika läsare, olika versioner av Newcs, olika versioner av eyetvcamd, men ICKE! Det vill sig inte!:'(

någon som har en ide vad jag ska leta efter???

lidning
2008-04-27, 14:51
Hmm stoppa kortet i en vanlig mottagare över natten, nu funkar det igen. Är eyetvcamd självuppdaterande nån som vet??

//Dan

ace4711
2008-07-31, 20:23
Jag kör NewCS 1.3 med ASUS-router och EyeTV 3.0.2 + eyetvcamd och jag har också problem som tyder på att eyetvcamd INTE är självuppdaterande, men jag är lite newbie så jag är inte helt säker att det är det som är felet.

Alla min kodade (Boxer) kanaler funkar med mitt kort i några dagar, men sen slutar de kodade kanalerna att funka, och mycket riktigt kan jag rycka boxerkortet från min NewCS-server och stoppa det i en vanlig dekoder i några minuter, för att sedan flytta tillbaka kortet -- vilket fungerar men är en strulig workaround.

Har någon haft framgång med autouppdatering och EyeTV/eyetvcamd?

Kan jag skaffa en klient där autouppdatering faktiskt funkar till hushållet för att slippa rodda med kortet? en Dreambox 500-T, eller nån PC-programvara och billig USB-sticka månne?

bowman
2008-07-31, 23:26
Det stämmer att eyetvcamd inte forwarderar nåra emms... hade sourcen varit fri hade det varit snabbt ordnat men som vanligt handlar det väl om ett engångs-fulhack med oklara motiv. :)
Det är samma problem som för samtliga windowsklienter (inget emm stöd eller nåra finesser att tala om där heller, med nya acamd som möjligt undantag). Alla klienter som förekommer i dreambox sammanhang ordnar det dock.