handdator

Visa fullständig version : yanksee och ncsc krånglar



karlandreasa
2008-05-19, 00:27
hej! jag har aldrig fått igång varken ncsc eller yanksee.
jag kör boxer med newcs (provat med både 1,5 och 1,3)
med ncsc vet jag inte så mycket, men i yanksee verkar allt funka. den väljer tillochmed rätt ecm. men det blir ingen bild. något tips på vad jag har missat?
jag har testat gbpvr, mediaportal och mytheatre.

den enda jag nånsin fått igång är csc 4001/2, men den väljer inte ecm så den funkar inte med mediaportal1.0

tacksam för all hjälp

lando
2008-07-22, 12:44
Testa acamd, jag testade det med framgång i Mediaportal rc2

karlandreasa
2008-07-22, 15:11
okej, tack:) om du vill så får du gärna berätta vilka filer du använder (tex mgcamdfilerna. och vart man kan få tag på dom, om man nu får säga sånt här. har du boxer du med? för det verkar fungera med acamd med comhem och viasat redan vid rc1.
mvh andreas

hmlrs
2008-09-15, 01:46
Lite typiska svar i dessa områden. Har precis börjat titta på det här då jag tyckte att linux varianten Mythtv var för seg med livetv. Fick dessutom en blåfilm, troligen på grund av kassa AMD drivrutiner eller eget slarv. Där rann det över och det bidde windows istället. Håller precis på att prova det som du har problem med. Har inte fått någon klarhet dock vad som är bäst. Nåväl har provat NCSclient 1.0.61 med yanksee. Dock vägrar NCSc att logga in på server. Tog bort, prövade Acam. Loggar in men ingen bild.
Är det ingen som kör med detta och det fungerar?