handdator

Visa fullständig version : relook 400s frågor??



gimmen
2008-06-18, 14:32
ag har köpt en beg 400s och tänkte köra in nytt i den. i botten ligger det boot version 1.11 och sedan får jag upp fanasy loggga då jag startar den.sen ,programversion 2,17,neumoteam hittar jag något om, och dbversion 1,18 tips någon vad man ska göra? vilken image ska man lägga in fantasy eller higland team??vad ska imgen heta( typ *********400_pal_usb_all_noboot) eller??är helt grön på relook.såg att jag hade boot version 1,11 iden,ska man bry sig om den eller i så fall vad ska man lägga där?jag har installerat flashtools och det funkar med boxen. ska man köra någon clean image eller?

atomized
2008-06-18, 15:27
Jag tycker du ska regga dig på www.denktenk.com. Där finns ett forum där du kan läsa det mesta om Relook, och där kan du ladda ner det mesta du behöver. Jag har själv kört med Fantacyteam 2.13.6 based on Neumo drygt ett halvår och tycker den funkar bra. Det är nog en av de bästa images som finns till 400S. Jag såg att det precis i dagarna har kommit en 2.13.6 R2 av den. Så skall du installera nu så välj den senaste. Tankar du ner den från Denktenk så heter filen FT_2.13.6_r2_usb_all_noboot.rar.
Det skadar inte att köra en clean image först innan du lägger på den riktiga imagen. Det är oftast inte nödvändigt men kan rensa bort en del skräp som annars kan ligga kvar i minnet från tidigare installationer.
Från Denktenk kan du också ladda ner en del dokument. Tanka hem "Unofficial Guide for beginners" och läs den. Speciellt måste du läsa hur du installerar drivrutinen på din PC för att kunna ladda images via USB-porten.
Lycka till! :)