handdator

Visa fullständig version : Kathrein och Gbox



Muftah
2008-08-04, 12:26
Hallå grabbar!

Jag tänkte köpa en UFS 910, men innan jag gör det måste jag få klart för mig... fungerar det att koppla upp sig till en CS-server genom Gbox eller inte?

det står en massa på olika forum, men olika källor säger olika grejer... är det någon här som lyckats?

MVH

prs78se
2008-08-12, 18:41
jag har testat köra gbox protokollet med mgcamd, funkar klockrent!

Muftah
2008-08-27, 13:00
hur gick du tillväga?

prs78se
2008-09-11, 20:54
laddade in aaf imagen då det var enklast att ladda ned mgcamd och installera mgcamd via menyn + röd knapp

redigera sedan /data/keys/mg_cfg och sätt

# network mode, use summ for several clients
# 00 no network (default)
# 01 newcamd netclient
# 02 radegast netclient
# 04 camd3 netclient
# 08 gbox netclient
G: { 08 }

skapa sedan /data/keys/peer.cfg där du lägger in serverinfo

M: { local.dyndns.com { localpass }}
I: { 4 }
X: { 99 }
N: { 00 01 03 00 4000 6000 }

D: { srv.dyndns.com { localport srvport { srvpass { A3 A3 }}}}

local är ditt hostnamn, localpass ditt lösenord gboxservern har på sin sida för att ansluta mot dig

srv är gboxservern du ansluter mot, localport inkommande port gboxservern ansluter på hos dig , se till att du har denna udp port portmappad mot din kattis interna ip i din router om du har en sådan konfig

srvport är porten du ansluter på hos gboxservern. srvpass är gboxserverns lösenord

nu ska det bara vara att starta om mgcamd eller boota om. får du det inte att funka testa att öka debuggingen i mg_cfg, vid lyckad anslutning skall mgcamd säga hello to gbox server, du får även OK som textstring när den får ecm från gbox och kodar av

lycka till

gump
2008-09-12, 13:59
man kan väla inte dela ett kort via mgcamd över till gbox ? mgcamd är ju bara klient även för en gbox server ?

i så fall ska det i kattens cwshare.cfg vara (Edit: ser att den heter peer.cfg för mgcamd)

D: { srv.dyndns.com { localport srvport { srvpass { A0 A0 }}}}

annars kan de bli fel på gbox serverns sida?

har man inget kort i gbox ska man sätta A0 A1 om man har virtuella kort man vill dela har man inga kort alls så är de A0 A0 som gäller. däremot på serverns sida ska de ju vara minst A1 A1 för att katten ska få tillgång till kortet/en