handdator

Visa fullständig version : cardsharing, mediaportal standalone



Lindgren
2008-08-06, 21:12
Hej!
Jag är lite sugen på att få igång mitt comhem via mediaportal, fast utan TV-server.
Jag kör nu Mediaportal RC1 men utan varken tv-client eller tv-server.

Alla guider som jag läst på internet handlar antingen om hur man får igång Mdapi med gamla versionen eller hur man får det att fungera med tv-server, så min fråga är nu om det egentligen går att få igång mdapi på något smidigt sätt.

Tacksam för svar

burken
2008-08-28, 17:55
Jag förstår inte riktigt vad det är du vill åstadkomma. Vill du titta på TV i Mediaportal utan att köra Mediaportals TV-Server eller TV-klient? Det går väl inte?

Eller vill du kunna titta på TV i Mediaportal utan att ha ett originalkort i datorn?

burken

juppe
2008-08-29, 21:22
Det går faktiskt att titta på tv i MP utan vare sig tv-server eller tv-klient, man får då använda den inbyggda tv-engine eller vad den brukar kallas och vad jag vet så funkar inte MDAPI så bra eller inte alls med den inbyggda, utan du ska nog använda tv-server, vilket jag inte tycker är så mycket svårare, vet inte hur det är med den och MDAPI, men kolla på denna sida http://dvbn.happysat.org/viewforum.php?f=69 där finns en hel del info och även guider om detta.

Lindgren
2008-08-29, 22:17
Problemet som jag har stött på under resans gång har varit den, att när jag byter mellan kanaler snabbt så "hinner" den inte med att uppdatera koderna. Fast 1an, 2an och 4an funkar nästan aldrig hur länge man än väntar. Måste ju finnas nåt sätt att få alla kanalerna att fungera klockrent. Tacksam för svar

burken
2008-08-29, 22:28
Problemet som jag har stött på under resans gång har varit den, att när jag byter mellan kanaler snabbt så "hinner" den inte med att uppdatera koderna. Fast 1an, 2an och 4an funkar nästan aldrig hur länge man än väntar. Måste ju finnas nåt sätt att få alla kanalerna att fungera klockrent. Tacksam för svar
Jag har fått Mediaportal att fungera med MDAPI på samtliga kanaler jag har hos com hem, men det var lite strul med TV 4 häromdagen.
Kör Mediaportal 1.0 RC2 med TV-server.
Nu tar kanalbyten redan ca 5 sekunder med mitt TV-kort så jag har svårt att avgöra om MDAPI-lösningen är tillräckligt snabb för ett snabbare TV-kort.

burken

hmlrs
2008-09-15, 01:55
Jag har fått Mediaportal att fungera med MDAPI på samtliga kanaler jag har hos com hem, men det var lite strul med TV 4 häromdagen.
Kör Mediaportal 1.0 RC2 med TV-server.
Nu tar kanalbyten redan ca 5 sekunder med mitt TV-kort så jag har svårt att avgöra om MDAPI-lösningen är tillräckligt snabb för ett snabbare TV-kort.

burken


burken, du har inte lust att peka rätt här. Vad kör du med nu när det fungerar. Mitt problem är att NCSc inte vill logga in på CS servern. Acam fungerar fint, men det blir ingen bild. Jag håller på att bli tokig på detta.

burken
2008-09-16, 22:13
burken, du har inte lust att peka rätt här. Vad kör du med nu när det fungerar. Mitt problem är att NCSc inte vill logga in på CS servern. Acam fungerar fint, men det blir ingen bild. Jag håller på att bli tokig på detta.
Se mitt svar i Mediaportal-tråden:
http://www.comhit.net/showthread.php?p=126566