handdator

Visa fullständig version : Fler tv apparater?



tonpet
2008-08-17, 12:44
Hej
Vi övertar ett viasat nu när vi flyttar till hua, och jag har ett par frågor.
-- Hur gör jag enklast för att kunna se viasat´s utbud på fler tvapparater??
-- Om det går, hur gör man för att kunna titta på två tvapparater, men inte samma program??
-- Om allt det går, går det också då att ligga i sängen och byta kanal om digitalboxen finns på undervåningen???
Där har ni något å bita i, men jag är mycket tacksam för svar då jag inte kan detta.
Mvh
Tony

T-bird
2008-08-17, 19:53
Inte mycket att bita i :lol:
Vill du se olika program på fler än en tv/proj så är det flera boxar som gäller

tonpet
2008-08-17, 20:44
I min ena tv så har jag inbyggd digitalbox, går den att använda?

rolrn
2008-08-17, 21:00
Förmodligen har du inte en satelittuner i den, utan endast en "boxer"-tuner..

T-bird
2008-08-17, 23:16
Oavsett om det är en DVB-S tuner så fungerar den inte till Viasat, finns inga officiella ca-moduler.

mikaelk
2008-08-17, 23:35
Om det är en DVB-S tuner så kan man faktiskt tunnla Videoguard genom ett Conax-interface. Dvs. har man ett Viasat-kort i en cardserver ( t.ex. NewCS ), så kan man med lämplig hårdvara använda en vanlig Conaxmottagare för att se Viasats utbud.

DennisOlof
2008-08-27, 19:38
tonpet

1. Du behöver "en box per TV" för att kunna se olika program
2. Varje box måste ha sin egen koaxialkabel ansluten till parabolens LNB (i ditt fall twin-LNB)
3. Du behöver två kort, finns att få från Viasat

4. Eftersom du ändå måste ha två boxar behöver du inte utföra det sista, det finns dock IR-förlängare, består av två enheter, mottagaren tar emot IR signalen och sedan skickas den ner till den andra enheten som i sin tur skickar ut det i rummet. Digiality har en sådan tror jag.

Sista_Bossen
2008-09-03, 19:21
skaffa tvillingabb för 114:- per månad,

rolrn
2008-09-05, 13:33
Man kan också sätta upp en Myth TV med flera DVB-S kort i.
Varje tuner har så en softcam, som snackar med en kortserver (på samma dator), där ditt programkort sitter.
Myth TV kan även spela in flera kanaler från samma Transponder på samma DVB-S, så rent teoretiskt kan man spela in från fler kanaler samtidigt än man har antal DVB-S-kort.

Dock så behöver du en dator eller XBox som klient till varje tv.

Finessen är att alla klienter kan ta del av inspelat/genemsamt (nerladdat) mtrl.
Därmed behövs ingen annan inspelningsenhet.

Kan dock tänka mig att bilden inte blir så bra om man inte har en LCD-TV med DVI/HDMI-anslutning.

foppa212
2008-09-05, 21:56
Kan man använda tvillingkortet i husvagnen om man tar med boxen?

matkoh
2008-09-06, 05:10
Hmmmm.

Visst kan man använda i husvagnen, men då måste du ha en parabol på vagnen,