handdator

Visa fullständig version : Cryptoguard?



retep_s
2008-08-18, 12:31
Någon som hört talas om Cryptoguard? Viasat har tecknat avtal med de...

Innebär det att CS kommer att dö :( ?
Måste dom byta kort först för att det nya systemet börjar gälla?

Spidde
2008-08-18, 13:29
Dom måste väll även byta mottagre. Men jag jag tror det bara gäller kabeltv änsålänge.

cornholio
2008-08-18, 13:50
http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4086556
kolla länken...

cornholio
2008-08-18, 13:52
Saxat från http://www.cryptoguard.se/ : "Systemet är ett av få som även stoppar så kallad delning av abonnemang. Våra smartcards tillåter bara att en kanal eller ett maximalt antal kanaler kan avkodas samtidigt."


Samtidigt? Det är väl aldrig exakt samtidigt som man requestar, skiljer väl alltid nån millisekund? Som om man zappar väldigt fort. Dock kan det väl bli en begränsning på antalet maxusers på en CS-server... eller ?

T-bird
2008-08-18, 18:01
Tror inte att det är mycket att hetsa upp sig över eftersom det bara berör kabeltv levererad av SPA om jag fattade det rätt, hur många känner ni som får TV från dom? Personligen ingen.

cornholio
2008-08-19, 14:41
På NOLIA-mässan i Piteå sade en rep. från viasat att det ska hända nånting i oktober.
Vad detta "nånting" skulle vara ville de inte specificera. Men visst måste de byta ut alla boxar för att få dem att lira me de nya korten ??

Spidde
2008-08-19, 17:00
Ja de måste byta alla boxar. Kommer inte att bli aktuellt för sattelit. Detta gäller BARA kabeltv. Gör ett test å ring till viasat å säg att du ar intresserad av ett abbonemang men undrar ifall de kommer att byta innom en snar framtid. För man vill ju inte bli tvungen att köpa dubbla mottagare.
Viasat har nog inte råd att stå för nya mottagare och de har inte råd att bli av med en massa sura kunder.

retep_s
2008-08-20, 08:53
Tack för alla svar, det känns lite bättre nu :)

cornholio
2008-08-20, 10:12
Undrar hur de blir för de med bbb, ifall de kommer skicka ut nya boxar...:) Har väl typ haft samma i 4 år nu :)