handdator

Visa fullständig version : tips på inställning för att komma igång efter ny image



mr_richard
2008-08-24, 13:07
jag kunde inte starta boxen efter att jag försökt uppdatera kanallistan med senaste pceditor. Jag installerade den gamla pceditor som jag skapat den första kanallistan med men det gick inte bättre. Något problem med att skriva till fil. Jag flashade FT_216a_400s_usb_all_noboot.img med flahtools och den starta igen.

Nu till problemet, efter att jag gjort kanalsökning så ser det bra ut förutom att jag inte har någon bild, ljud eller text :(. Alla kanaler syns med info och allt. Jag har bara gjort detta en gång förut och har glömt vad jag gjorde. Jag har 2 lnb som tar in sirius och thor in i en diseq switch. Från diseq switchen går coax kabeln in i tuner 1 från tuner 1 ut går en coax kabel in i tuner 2 in.

Så, vad kan jag ha glömt att ställa in på min 400s?

atomized
2008-08-24, 13:12
Det låter som att du inte har någon cam? Gå till Plugins och installera NewCS + Mgcamd. Har du kort i mottagaren borde det räcka. Kör du cs måste du fixa till filen newcamd.list i /var/keys.

mr_richard
2008-08-24, 13:15
jag har ju gjort backuper på allt som går i pceditor, kanske jag kan skicka in en av dom helt enkelt. Jag ska se om jag kan göra som du säger först.
Du har rätt, den säger att den inte har en mgcamd att starta och när jag ska installera den finns ingen kontakt med server, jag ska försöka att ftpa in en ny.

atomized
2008-08-24, 15:05
Fantacy-team har bytt URL till sin updateserver. Du kan läsa mer i detta inlägg från deras forum.
http://www.fantacy-team.net/forum/showpost.php?p=13582&postcount=71
Du måste nog bli medlem på forumet för att kunna läsa.
Den nyaste Fantacyteam image är förresten FantacyTeam 2.13.6-R2 om du installerar den så tror jag de har fixat sökvägen till den nya updateservern i den.

mr_richard
2008-08-24, 21:27
jag fick igång den med en backup som hade dp i namnet, det betyder tydligen att de nödvändiga uppgifterna är där :) sirius vill inte komma dock, men det är nog inte så krånglig.