handdator

Visa fullständig version : dator som mottagare



bjalex
2008-09-09, 10:03
Hej nu har jag letat överallt känns det som. jag har en dator med dvb-t kort och kortläsare i. jag undrar om jag kan använda datorn som mottagare, så jag kan titta på tv i datorn. har även en gamla mp3.5 programerare. jag använder boxer till den vanliga tv. ojdå det blev nog i fel ämne. kanske skulle vara i övrigt i stället

matkoh
2008-09-09, 10:13
Hmmm.

In med Linux & myth på datorn så åker du.

rolrn
2008-09-09, 13:23
http://www.mythbuntu.org/

juppe
2008-09-09, 15:19
eller http://www.team-mediaportal.com/ det är inte för linux utan för windows.

pelle_ag
2008-11-07, 15:28
Hmmm.

In med Linux & myth på datorn så åker du.

Hej Matkoh

Du förespråkar väldigt ofta linux, och jag är inte den som är direkt haj på datorer, jag har haft svårt för linux och inte förstått mycket,

Visst jag är kanske rotad i Windows miljö, men ska jag vara ärlig så har jag hittills sett det som enkelt allt med att installera program mm.

Men jag ger aldrig upp så Det du säger är att om jag installerar detta så ska jag kunna med hjälp av olika fönster klicka i och skriva in saker så att jag kan använda min dator som en HTPC?

Håller på att tanka ner mythbuntu


MVH
Pelle

matkoh
2008-11-07, 16:04
Hmmm.

Och frågan är .....
Jag kan inte säga hur du ska göra i Fönster då jag inte behärskar den den bissara världen. Allt är så bakvänt, och multitasking existerar knappt. Men jag kan säga så här att Mce är in bråkdel av Myth. I Myth så finns det INGA begränsningar (utom dina egna förståss), i MCE har du bara begränsningar. Men det kräver sin man för att sätta upp miljön.

Lycka till.

pelle_ag
2008-11-07, 18:47
Jag tog ner mythbuntu, försökte installera det enligt guider men får stopp

nej MY sql fungerar inte

startar om till xp installerar Mediaportal och har bild efter 5 min,

jag uppskattar de som ger råd mm, och inte är sarkastiska, om Windows hade varit så dåligt så hade inte alla dessa företag använda sig av det som ändå använder det.

Något bra finns det med det, du får gärna ge råd om Linux, men jag tycker inte du ska nedvärdera Wndows så mycket som du gör.

Säg då istället var jag ska börja för att få igång min mysql databas som inte verkar finnas i min mythbuntu


sen så är det kanske så att du är som rainman, han kan ta kvadratroten ur 54773663
men kan inte lägga ihop 3+3

Inget fel i det men det finns enkla saker som fungerar

matkoh
2008-11-07, 20:15
Hmmm.

Om du inte har MySQL (vilket du normalt inte behöver för Myth), så får du väl installer det då:

apt-get install mysql

music4keep
2008-11-08, 21:27
Jag kör Mandriva Powerpack 2009 och Mediaportal (med hjälp av en emulator). Det funkar finemang. Det följer även med program som gör det möjligt att titta på TV med kortet, men jag måste säga att jag föredrar MediaPortal eftersom det är mindre strul (dock tycker jag att MediaPortal funkar bättre emulerat i Linux än i Fönster. Helt enkelt mer stabilt).
Jag har testat Mythbuntu, men jag föredrar den här lösningen.