handdator

Visa fullständig version : Box fråga C-box?!



bigmac
2008-09-27, 13:47
Hej alla!!

Är alldeles ny med detta, ska inhandla box å det enda jag vet är att jag ska ha en C-box.
Förslag på någon prisvärd? Vill gärna ha en med Hd i så man kan spela in.

Mkt tacksamm för hjälp!!!

deas
2008-09-27, 16:31
Beror på hur mycket pengar du vill lägga... Ska du ha en prisvärd så får det nog bli en DM600PVR-C (inte säkert du kan köpa en färdig med C-tuner utan då får du köpa en lös C-tuner och sätta i).

DM600PVR har plats för 2.5" hårddisk och fungerar hur bra som helst :)

bigmac
2008-09-27, 18:09
Ok, så den är bra alltså? Vart hittar man en sån till vettigt pris? Nån webbhandlare som är tillförlitlig. Och är det nån man ska passa sig för??

gump
2008-09-27, 19:22
jao.. jag vet inte hur de är med C och HD idag.. men kan du ta in dom utan pairing så kan du se dom om du streamar med dm600 över till pc. vill du se dom direkt i tvn får du nog punga ut med en dm800 med C tuner. men de blir väl runt 5 lök för en sådann. om du inte hittar en dm800 med färdig C-tuner då kan du dra av ca 500 spänn.prisvärd ?!?njae för C kanske inte..

sattsa på dm600 du.. var bara lite information till dig
för att dm600 inte kan visa i tvn beror på att tunern kan ta emot HDkanaler men boxen kan inte visa upp materialet på tvn för den stöder bara mpeg2 på scarten enkelt förklarat. via streaming/ip så funkar de juh annars..

deas
2008-09-28, 08:59
Så vitt jag vet så går det inte att köra ComHem's HD-kanaler via cardsharing eller via annan cam...

Mango
2008-09-28, 09:29
ComHem har (åtminstonde tillfälligt) stängt av sin pairing så just nu fungerar det att se HD-kanaler via cardsharing/DM800.

Men inget vet hur länge det fungerar.

gump
2008-09-28, 11:04
det var det jag syftade på. jag tror inte det är värt det. man kan juh lika gärna streama dom ggr man vill se HD-kanaler.

finns en till fördel annars med dm800.
boxen har dvi till HDmi alltså digital signal hela vägen.förutsatt nu att man har en platt-tv. ger faktiskt även bättre bild på SD-kanaler. men fortfarande är det onödigt att lägga så mycket pengar på en Dm800 om man inte bryr sig om vad saker kostar..