handdator

Visa fullständig version : 200s trasig dags för ny box. enkelt att ta de gamla imagefilerna till den nya?



mr_richard
2008-10-15, 10:25
Ja, är det så enkelt? kan jag ta backupfilerna jag gjort med pc editorn och skicka in i en nyare box? en dreambox dm100 kanske? eller vet någon om det är någon skillnad i detta avseende mellan dgstation och dreambox?

atomized
2008-10-15, 11:25
Så enkelt är det tyvärr inte... En backup på en image kan du bara lägga tillbaka på en box av samma fabrikat och modell. D.v.s. din backup kan du bara lägga tillbaka på en Relook 200S.

mr_richard
2008-10-15, 11:43
ok, det verkar som om jag fått tag på en, jag hoppas det iaf.

Rolo
2009-10-08, 06:24
Mr richard!!
Gick det bra kunde du ordna problemen ?

mr_richard
2009-10-08, 13:52
Jag gjorde allt nytt. Och som vanligt började jag med den image som verkade roligast och precis som vanligt fick jag byta ytterligare ett par gånger innan jag vart nöjd. Jag kommer inte ihåg nu vad det blev för image till den 250hd jag bytte till då men den hade mgcamd i från start så jag slapp det. Den går stabilt nu, det är huvudsaken. Nästa spännande tillfälle med den blir väl när jag ska få ihop den med en extern usb disk. Man vet aldrig, det kan gå smidigt :)

Rolo
2009-10-11, 09:44
Mr richard!!
vad bra att du kunde ordna problemen !!!! men jag undrar har du köpt ny mottagare eller har du kvar fungerande din ABIPBOX200s...om detta har pajat ...behöver jag fjärrkontrollen till ABipbox200s!!!!
några tips ...eller din kanske ?

hälsningar Rolo