handdator

Visa fullständig version : En snabb fråga, hjälp uppskattas.



Dented
2003-04-17, 18:24
Köpte nyligen en Nokia 9820t plus ett Gold Galaxy kort.

Nu är min fråga följande:

Varför fungerar det inte? får inte in någonting över huvudtaget. Går finfint att ta analoga sändningen genom boxen, men den hittar inte en enda kanal oavsett vad jag gör. Vare sig Boxer eller Nokia verkar ha nån support som är värd namnet, så jag tänkte att jag skulle prova här...

Zamora
2003-04-17, 18:31
Vilken antenn används?Centralantenner har ibland inte den band-
bredd som krävs för digitala marknätet. :smile:

Dented
2003-04-17, 18:40
Använder en gemensam antenn för området. Måste jag skaffa en egen antenn? Var skaffar man en sådan, och vad behöver jag? (kollade mitt posnummer på boxer.se, & där stog det att jag behöver en utomhusantenn.)

Zamora
2003-04-17, 18:51
Om du inte bor alltför krångligt till så kan en bordsanten fungera.Gärna
en med strömförstärkning.Ta på öppet köp.2-300:- :smile:

magnus_a
2003-04-17, 18:55
prova med en ominstallation,,,,

Dented
2003-04-17, 18:59
Har provat med en ominstallation.
Det som fått mig att misstänka att jag behöver en annan antenn är att när jag kör ett självtest på boxen får jag Signal: Felaktig högst upp. Hittar ingen info någonstanns om vad detta betyder, men jag misstänker att det innebär att den in hittar några digitala signaler?

Jabbata
2003-04-17, 19:50
Jag har en 212T som jag har stoppat in en bit sladd i antenn ingången.

ca 1 m. Sen kollar jag på signalstyrkemätaren och vrider runt sladden för bästa möjliga mottagning. ( bor ca 1 km från sändaren och får full signal) Där efter åker det in en nål i väggen som fixerar sladden. OBS sladden skall sitta på mitt stiftet och inte vidröra skärmen.

pressvempa
2003-04-17, 20:12
hålla på att trixa....Köp en liten bordsantenn.