handdator

Visa fullständig version : Funkar detta kort?



jappish
2008-10-20, 14:20
Lånade ett boxerkort av en vän för nån dag sen och försöker sätta upp en cs server men har inte kommit så himla långt än.

Undrar dock om detta kort kommer att fungera han har nämligen 3 kort och det som jag fick låna har han inte ens packat upp, så idag kom jag på att det kortet kanske inte är aktiverat (Om det nu behöver aktiveras)

Behöver det aktiveras?

Betalar han redan för kortet eller kommer han behöva betala när det aktiveras? (Han har ingen aning själv vad han betalar, han bara gör det)

T-bird
2008-10-20, 17:02
Om det är tvilling eller normal abb på kortet så speler det ingen roll för hans kostnader.
Är det korttidskort så är det förmodligen skillnad, vet inte hur tiden räknas på dom eller hur dom aktiveras.

Personligen skulle jag ivf kolla att kortet fungerar innan jag började labba med andra saker, en felkälla mindre.

jappish
2008-10-20, 20:28
Om det är tvilling eller normal abb på kortet så speler det ingen roll för hans kostnader.
Är det korttidskort så är det förmodligen skillnad, vet inte hur tiden räknas på dom eller hur dom aktiveras.

Personligen skulle jag ivf kolla att kortet fungerar innan jag började labba med andra saker, en felkälla mindre.

Ja det är ju sant.. men det kan inte va så att bara för att jag stoppar det i en boxermottagare så aktiveras det?

Om kortet är aktivt så kommer det väl bara att uppdatera koderna och inget annat.. är det inte aktivt så är det väl bara svart bild?

Orka
2008-10-20, 23:35
Ja det är ju sant.. men det kan inte va så att bara för att jag stoppar det i en boxermottagare så aktiveras det?

Om kortet är aktivt så kommer det väl bara att uppdatera koderna och inget annat.. är det inte aktivt så är det väl bara svart bild?

Ja.

jappish
2008-10-21, 14:44
Ja.


tackar